۳ دوره تربیت‌ مربی قرآن در گیلان برگزار شد
کد خبر: 1445628
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶
در ۶ ماهه اول امسال؛

۳ دوره تربیت‌ مربی قرآن در گیلان برگزار شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: دو دوره تربیت‌‌ مربی ترجمه و مفاهیم و یک دوره تربیت‌ مربی روخوانی و روا‌ن‌خوانی قرآن در گیلان برگزار شد.

امیرحجت مرادی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان گیلان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از برپایی دو دوره تربیت‌ مربی ترجمه و مفاهیم و یک دوره تربیت‌ مربی روخوانی و روا‌ن‌خوانی قرآن در سطح این استان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه این دوره‌ها ویژه بانوان بوده است، ادامه داد: یکی از این دوره‌ها ترجمه و مفاهیم در مؤسسه تندیس الظهور بندرانزلی با حضور 17 نفر از بانوان و دوره دیگر تربیت ‌مربی ترجمه و مفاهیم در مؤسسه نورالسلام رشت با حضور 17 نفر از بانوان علاقه‌مند برپا شد.

برپایی دوره تربیت‌ مربی در مؤسسه نغمه‌های آسمانی آستارا

مرادی بیان کرد: یک دوره تربیت‌معلم رو‌خوانی و روان‌خوانی نیز در مؤسسه نغمه‌های آسمانی بندرآستارا با حضور 24 نفر از بانوان برگزار شد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان گیلان افزود: آزمون پایان این سه دوره تربیت‌ مربی برگزار شده و برای افرادی که حد نصاب نمره قبولی را کسب کرده‌اند گواهینامه از سازمان دارالقرآن الکریم صادر می‌شود.

وی تأکید کرد: اما افرادی که حد نصاب قبولی را کسب نکرده‌اند، در مرحله تجدید دوره، شرکت داده می‌شوند تا پس از کسب حد امتیاز برای آنان گواهینامه صادر شود.

طول مدت دوره تربی‌ مربی سه ماه است

مرادی عنوان کرد: طول مدت این دوره‌ها سه ماه بوده است که از اواخر اردیبهشت‌ماه امسال آغاز شده و تا پایان مرداد‌ماه سال‌جاری ادامه داشت.

این مسئول یادآور شد: برگزاری دوره تربیت‌ مربی در استان گیلان طبق تفاهم‌نامه‌ اتحادیه استان با اداره دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی به اتحادیه واگذار شده است. اتحادیه آزمون‌های ورودی‌اش را سالانه برگزار می‌کند که از طریق پایگاه اینترنتی اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان ثبت‌نام انجام می‌شود.

وی ادامه داد: شهرستان‌هایی که حد نصاب افراد را دارند در آنها آزمون ورودی برگزار می‌شود و اگر تعداد افراد قبول ‌شده در حد دوره تربیت‌ مربی باشد، اجرای این دوره به یکی از مؤسسات واگذار می‌شود که آزمون ورودی این سه دوره‌ اواخر سال گذشته برگزار شد و ابتدای سال جدید هم مجوزهایش از سوی اداره دارالقرآن الکریم گرفته شد و این سه مؤسسه مجری این دوره شدند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان گیلان تصریح کرد: افرادی که گواهینامه پایان دوره تربیت‌‌ مربی را دریافت می‌کنند می‌توانند در مراکز قرآنی و مؤسسات به صورت آزاد کلاس‌های قرآن را تشکیل دهند.

captcha