قدم به قدم کردستان؛ یادمان انقلاب و دفاع مقدس
کد خبر: 1446084
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴

قدم به قدم کردستان؛ یادمان انقلاب و دفاع مقدس

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به وجود فقط چهار یا پنج یادمان در استان‌های دیگر گفت: قدم به قدم کردستان یادمان انقلاب و دفاع مقدس است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کردستان دیشب، 10 شهریور ماه در پنجمین نشست سراسری مسئولان دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری مراکز استانی حوزه هنری در سنندج اظهار کرد: کردستان به عنوان اولین استان درگیر با جنگ بعد از انقلاب اسلامی و قبل از جنگ تحمیلی از ویژگی های بسیار زیادی در بحث فرهنگ ومطالعات پایداری برخوردار است .
وی با تقدیر از حوزه هنری کردستان در پرداختن به بحث ادبیات پایداری افزود: متأسفانه به دلیل عدم درک درست رشادت های به وقوع پیوسته در استان امروز در این خصوص با کاستی‌های بسیار زیادی روبرو هستیم و می‌توان گفت کاری در این زمینه انجام نگرفته و تازه در ابتدای کار هستیم .
حجت‌الاسلام صفی‌یاری بیان کرد: نه تنها در استان کردستان بلکه در منطقه عملیاتی غرب و شمالغرب در زمینه تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری کار نکرده آنقدر زیاد است که کارهای اندک صورت گرفته اصلاً به چشم نمی آید .
وی با طرح این سؤال که چه کسی شهید شبلی را که خیابان بزرگی هم در سنندج  مزین به  نام این شهید است را می‎شناسد؟گفت: کردستان بسترها و استعدادهای بالقوه‌ای دارد که هنوز روی زمین است که براساس رسالت‌های تعریف شده مسئولیتش بر عهده تمامی متولیان فرهنگ وهنر است و در این بین حوزه هنری به عنوان سکاندار ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی بسیار می‌تواند کار کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با دعوت از پژوهشگران حوزه تاریخ شفاهی بیان کرد: کارگروهی که به همت حوزه هنری استان کردستان و با حضور اداره کل تبلیغات اسلامی ، سپاه کردستان و بنیاد شهید تشکیل گردیده است با تعامل سازنده ای که پیدا کرده است آماده کمک به پژوهشگران این حوزه است.
وی افزود: اندیشه‌های والای امام (ره) ومقام معظم رهبری در خصوص کردستان که در کتابی با عنوان «کُرد و کُردستان در اندیشه امام ورهبری» تدوین شده است، گفت: مطالعه این کتاب می تواند نقشه راهی باشد برای فعالیت در کردستان .
حجت‌الاسلام صفی‌یاری با اشاره به عنوان سرزمین مجاهدت های خاموش و فداکاری‌های بزرگ از سوی مقام معظم رهبری به کردستان تصریح کرد: در این دو عنوان مترادف باید بسیار تعمق کرد و نسبت آن را پیدا کرد تا به اهمیت تلاش و کار در زمینه مجاهدت‌ها و فداکاری‎هایی که در کردستان صورت گرفته، پی برد .
وی با شاره به تعداد شهدای کردستان در طول دوران انقلاب عنوان کرد: حضور 50 شهید والا مقام از علمای اهل سنت که در دفاع از آرمان‌های انقلاب به شهادت رسیده‌اند و زندگی توأم با ایمان و عزت این شهدا و دیگر شهدای این دیار خود می‌تواند زمینه خلق  و تولید ده‌ها عنوان کتاب در حوزه ادبیات پایداری شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به رسالت‌هایی که از منظرهای گوناگون  دینی، قرآنی، ولایی، انقلابی برای خود قائلیم، گفت: معرفی و پرداختن به این بزرگواری ها می تواند در ایجاد امیدواری و گسترش سبک زندگی اسلامی ایرانی در استان وکشور کمک شایان توجهی بنماید .
وی یادآورشد: سوژه و موضوع در استان کردستان ومنطقه غرب و شمالغرب قدم به قدم آن وجود دارد و بر همین مبنا فراخوان خاطره نویسی برای اولین قدم وشناسایی افراد حاضر در منطقه کردستان توسط حوزه هنری و کارگروه ادبیات پایداری اعلام گردیده که انتظار داریم مسئولیت دفاتر استانی در این زمینه و اطلاع رسانی آن تمام تلاش خود را به کار گیرند .

captcha