تولید نوشت‌افزار و پوشاک ایرانی ـ اسلامی کاری جهادی است
کد خبر: 1446087
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲
ضرغامی:

تولید نوشت‌افزار و پوشاک ایرانی ـ اسلامی کاری جهادی است

گروه جامعه: رئیس سازمان صدا و سیما تأکید کرد: فعالیت در حوزه تولید نوشت‌افزار و پوشاک ایرانی ـ اسلامی یک کار جهادی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا)، عزت‌الله ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیما عصر امروز 11 شهریورماه، با حضور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه‌های «باز باران» با محوریت ارائه نوشت‌افزار و پوشاک ایرانی ـ اسلامی که در برج میلاد برگزار شد، به ایراد سخن پرداخت و اظهار کرد: فعالیت در حوزه تولید نوشت‌افزار و پوشاک ایرانی ـ اسلامی یک کار جهادی محسوب می‌شود.
وی با اشاره به غفلت سی ساله در زمینه تولید نوشت افزار ایرانی اسلامی صورت گرفته است، اظهار کرد: اگر در این زمینه به موقع عمل کرده بودیم امروزه شاهد بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه نبودیم البته نظام جمهوری اسلامی نظامی مردمی و یاد گیرنده است و خود ترمیمی یک مزیت نسبی در این نظام است.
ضرغامی فرهنگ را هویت یک کشور دانست و گفت: به همان اندازه که باید نسبت به اصل و باطن فرهنگ حساس باشیم باید نسبت به جنبه‌های ظاهری و محتوای آن نیز دقت به خرج دهیم.
وی لباس و پوشاک را یکی از مصادیق ظاهری فرهنگ برشمرد و اظهار کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته شده یکی از عوامل گرایش به بد حجابی در جامعه عدم عرضه پوشاک مناسب به لحاظ پوشش اسلامی و قیمت است. امروز برای تهیه یک لباس مناسب باید بسیار جستجو کرد تا شاید به نتیجه مطلوب رسید.
وی با تاکید بر اینکه اسلام به اصالت فرد و جامعه به صورت تواماً اعتقاد دارد، اظهار کرد: فرد و اجتماع هر دو بر یکدیگر اثر گذار هستند؛ امروز مطالبه جوانان ما ارائه پوشاک مناسب است و اگر این وضعیت بهبود یابد صاحب شرایط بهتری از عفاف و حجاب در جامعه هستیم.
ضرغامی به نتایج یک نظر سنجی در 25 مرداد ماه سال جاری که با مشارکت افراد پانزده سال به بالا صورت گرفته اشاره و عنوان کرد: حدود 80 درصد پاسخگویان در حد زیاد و خیلی زیاد به حجاب برای بانوان اعتقاد داشتند. در صورتی که آمار نشان داده بیشترین حجم لباس‌های تولیدی به پوشاک نامناسب از حیث پوشش اسلامی تعلق دارد.
وی به طرح پیشنهاد اختصاص یارانه برای پوشاک مناسب از سوی دولت برای عموم مردم اشاره کرد و گفت: دولت هم موافق این موضوع است. همگان به این باور رسیده‌اند اما نیاز به یک همکاری و همگانی جدی داریم.
ضرغامی به فعالیت‌های شبکه‌ بازار در زمینه ارائه پوشاک مناسب ایرانی ـ اسلامی اشاره و عنوان کرد: ما سعی کردیم مراکزی که به عرضه این پوشاک می‌پردازند را معرفی کنیم ولی اجناس ارائه شده یا از کیفیت لازم برخوردار نبوده‌اند و یا بسیار گران قیمت بوده‌اند. ما آماده همکاری در زمینه معرفی نوشت افزار و پوشاک مناسب ایرانی اسلامی هستیم و با وجود اینکه قیمت تبلیغات در تلویزیون بسیار زیاد است اما به صورت رایگان در این موضوع ورود پیدا خواهیم کرد.
وی در ادامه به گلایه برخی افراد مبنی بر اینکه برخی افراد بد حجاب فقط زمان انتخابات در رسانه ملی به نمایش گذاشته و مورد مصاحبه قرار می‌گیرند اشاره و عنوان کرد: این افراد نشان داده می‌شوند تا ما به همه دنیا ثابت کنیم که همه آحاد جامعه پشتیبان انقلاب اسلامی هستند ولی به واسطه الگو بودن رسانه نمی‌توان انتظار داشت که تصویر چنین افرادی دائماً از تلویزیون پخش شود.
وی در پایان سخنان خود ایجاد نوشت افزار و پوشاک ایرانی ـ اسلامی را یک تحول در حوزه فرهنگ برشمرد و اظهار کرد: نیاز به مجموعه‌های در کشور داریم که این توانمندی‌ها را جمع آوری و به صورت یک مجموعه به نمایش گذارند.

captcha