کشور امروز بیش از پیش به خدمتی فارغ از نان و نام نیاز دارد
کد خبر: 1446088
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳
قالیباف:

کشور امروز بیش از پیش به خدمتی فارغ از نان و نام نیاز دارد

گروه جامعه: شهردار تهران با بیان اینکه موضوعات فرهنگی یکی از دغدغه‌های مهم کشور است تصریح کرد: کشور امروز بیش از پیش به خدمتی فارغ از نان و نام نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران عصر امروز 11 شهریور ماه با حضور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه «باز باران» که با محوریت ارائه نوشت افزار و پوشاک ایرانی ـ اسلامی در حال برگزاری است، طی سخنانی اظهار کرد: امروز باید بدونه توجه به نان و نام به فعالیت بپردازیم.
وی ادامه داد: امروز کشور ما بیش از هر زمان دیگری احتیاج به آن دارد که مدیران پا بر نفس خود گذارند و بدون توجه به نام و نشان به خدمتگزاری بپردازند.
قالیباف، رویکرد شهرداری را در چارچوب وظایف مشخص شده توجه به همین امر مهم دانست و گفت: یکی از دغدغه‌های مهم کشور توجه به موضوعات فرهنگی است که نوشت افزار و پوشاک نیز در این میان از نقش مهمی برخوردار هستند.
وی به اهمیت حوزه چاپ و نشر اشاره و عنوان کرد: با وجود اینکه سهم زیادی در حوزه فرهنگ به چاپ و نشر اختصاص دارد اما توجه کافی به این بخش صورت نگرفته است اگر به دنبال شکوفایی و بهار فرهنگی در کشور هستیم باید به این بحث فرهنگی توجه بیشتری داشته و رضایتمندی کامل را ایجاد کنیم.
قالیباف نوشت افزار را ابزاری فراتر از یک نیاز مادی دانست و گفت: این نوشت افزار و پوشاک بیشترین سهم در شکل دهی به ذائقه جامعه را دارند و الگوی مصرف را جهت می‌دهند و سبک زندگی را تحت تاثیر خود مدیریت می‌کنند و در نهایت به هویت افراد منجر می‌شوند.
شهردار تهران کودکان و نوجوانان را مخاطبان نوشت افزار دانست و گفت: اگر به پیشرفت، استقلال، عزت و توسعه کشور اهمیت می‌دهیم باید توجه خود را به منابع انسانی معطوف کنیم و بهبود این منابع انسانی در گرو تربیت امروز فرزندان کشور است.
وی در پایان سخنان خود به مذاکراتی که با شهرداران سایر کلان شهرها داشته اشاره و عنوان کرد: طی سال آینده چنین نمایشگاه‌هایی در سایر شهرهای کشور برای ارائه خدمات مناسب در زمینه نوشت افزار و پوشاک ایرانی ـ اسلامی برپا می‌شود.

captcha