رویارویی جبهه مقاومت به رهبری ایران و جبهه امریکایی - تکفیری در منطقه
کد خبر: 1449474
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
شیخ نعیم قاسم در گفت‌وگو با ایکنا مطرح کرد:

رویارویی جبهه مقاومت به رهبری ایران و جبهه امریکایی - تکفیری در منطقه

گروه بین‌الملل: معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: منطقه خاورمیانه اکنون شاهد رویارویی جبهه مقاومت متشکل از ایران، سوریه، حزب‌الله و گروه‌های فلسطینی به رهبری ایران و جبهه امریکایی - تکفیری است.

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن( ایکنا) با بیان این مطلب گفت: هم‌اکنون منطقه خاورمیانه شاهد رویارویی دو جبهه است که جبهه مقاومت آن را ایران، سوریه، عراق، حزب‌الله و سازمان‌های فلسطینی تشکیل می‌دهند و دیگری جبهه اسرائیلی امریکایی تکفیری است که می‌خواهد به‌طوری متفاوت این منطقه را از واقعیت کنونی دور کند و نمی‌خواهد سرزمین فلسطین آزاد شود.
وی افزود: مبادرت شیعیان و اهل سنت به برگزاری همایش‌های مشترک و بحث و گفت‌وگو درباره موضوعات مورد اختلاف در این نشست‌ها، از راه‌کارهای مهم تقویت و تحکیم وحدت اسلامی و از بین بردن تنش‌ها و اختلافات است.
محور مقاومت در منطقه همچنان محکم و استوار است
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: اسرائیل در حمله اخیر خود به نوار غزه در برابر ملت فلسطین و نیروهای مقاومت شکست خورد و غزه با مقاومت خود توانست مانع از تحقق اهداف رژیم صهیونیستی شود و فداکاری‌ها و دستاوردهای گروه‌های مقاومت در این نبرد بسیار ارزشمند بود.
شیخ نعیم قاسم اظهار داشت: جریان تکفیری داعش درنظر داشت با اشغال موصل به سوی سایر مناطق عراق نیز پیشروی کند، اما با جان‌فشانی ارتش و نیروهای مردمی عراق این پیشروی متوقف شد و برخی از مناطق عراق نیز از دست تکفیر‌های تروریستی داعش آزاد شدند. امیدواریم غلبه ارتش و نیروهای مردمی بر گروهک تروریستی داعش روز به‌روز بیشتر شود.

شکست پروژه اسرائیل و امریکا در سوریه
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به شکست اهداف جبهه اسرائیلی و امریکایی در سوریه گفت: پروژه اسرائیل و امریکا در سوریه نیز شکست خورد، چرا که آن‌ها درصدد بودند با همکاری تکفیری‌ها به مدت سه ماه دولت سوریه را سرنگون کنند، اما با مقاومت سوریه و ایستادگی‌ مردم این کشور سه سال و 6 ماه از مقاومت در این کشور می‌گذرد و سوریه همچنان پا برجاست و پروژه‌های دشمنان تاکنون شکست خورده است.
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به مقاومت لبنان اشاره کرد و گفت: مقاومت در لبنان آماده هرگونه رویارویی با دشمن صهیونیستی است و اسرائیل جرئت نخواهد کرد بار دیگر با لبنان درگیر شود، چرا که می‌داند چه بر سرش خواهد آمد. با این حال محور مقاومت که ایران در رأس آن است، محوری متین، قوی و محکم است که اکنون با چالش‌های زیادی در منطقه مواجه است، اما به امید خدا بر تمامی این مشکلات فائق خواهد آمد.
عدم تحقق اهداف اسرائیل؛ مهم‌ترین دستاورد پیروزی غزه
شیخ نعیم قاسم تأکید کرد: اسرائیل در حمله اخیر به غزه در پی نابودی مقاومت بود، اما این رژیم در تحقق این خواسته شکست خورد و اسرائیل در حمله اخیر ادعا می‌کرد که می‌خواهد تونل‌های غزه را تخریب کند، ولی نتوانست و این در حالی است که بارش موشک‌ها بر مناطق صهیونیست‌نشین هر روز به صورت مستمر ادامه داشت.
وی اظهار داشت: ایستادگی ساکنان غزه در کنار نیروهای مقاومت با وجود خسارت‌های مالی و جانی زیادی که متحمل شدند و با وجود این که بسیاری از خانه‌های آن‌ها ویران شد، یک پیروزی بزرگ برای مقاومت فلسطین محسوب می‌شود.
تقویت وحدت اسلامی با فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی
شیخ نعیم قاسم در بخش دیگری از این گفت‌وگو تأکید کرد: تقویت وحدت اسلامی نیازمند فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی به مردم در رابطه با حقیقت دین اسلام و آموزه‌های اسلام به‌وسیله علما و روحانیون است؛ خداوند متعال در آیه 103 سوره آل عمران درباره اهمیت وحدت می‌فرماید: «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ؛ وهمگى به ریسمان خدا چنگ زنید و پراکنده نشوید».
وی اضافه کرد: تقویت وحدت و همبستگی میان مسلمانان نیازمند تلاش‌ مستمر کشورهای اسلامی و سازمان‌ها و نهادهای اسلامی مسئول در این زمینه است و آن‌ها باید در آگاهی‌بخشی به مسلمانان اهتمام داشته باشند.
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در پایان گفت: شایسته است که علمای شیعه و سنی به صورت پیوسته نشست‌های مشترکی برای بررسی مسائل و موضوعات مهم جهان اسلام برگزار کنند و به جهانیان اعلام کنند که شیعیان و اهل تسنن در مقابل توطئه‌های دشمنان و تلاش آنان برای ایجاد فتنه و تفرقه در جهان اسلام متحد هستند.

captcha