توسعه مراکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان سیاست شورای ملی سالمندان نیست
کد خبر: 1450401
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵
رستمی:

توسعه مراکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان سیاست شورای ملی سالمندان نیست

گروه جامعه: رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان تصریح کرد: توسعه مراکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان(خانه سالمندان) سیاست این شورا نیست بلکه توسعه مراکز ویزیت در منزل، خدمات سیار، خدمات روزانه و بنیاد فرزانگان است.

صادق رستمی، رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در پاسخ به این سؤال که سیاست شورای ملی سالمندان با توجه به افزایش جمعیت سالمندان در کشور افزایش خانه‌های سالمندان است یا تلاش برای بازگرداندن سالمندان به درون خانواده‌ها، گفت: سیاست‌های دبیرخانه اصلاً توسعه مراکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان نیست.
وی تصریح کرد: مگر اینکه در برخی از مناطق مجبور باشیم مرکزی را تأسیس کنیم و سالمندی را نگهداری کنیم که کسی را برای نگهداری نداشته باشد؛ البته اکنون نیز اکثر سالمندانی که در مراکز شبانه‌روزی سالمندان هستند مجهول‌الهویه هستند.
رستمی ادامه داد: سیاست ما توسعه مراکز شبانه‌روزی نیست بلکه توسعه مراکز ویزیت در منزل، خدمات سیار، خدمات روزانه و بنیاد فرزانگان است تا سالمندان را در کنار خانواده ویزیت کنیم و مراکز روزانه را تحت عنوان بنیاد فرزانگان در استان‌ها ایجاد کنیم تا خدمات مختلفی اعم از خدمات ورزشی، هنری، آموزشی، دینی و ... را به سالمندان ارائه و اوقات فراغت سالمند را به خوبی پر کند و پاسخ‌گوی نیاز سالندان در حوزه‌های مختلف باشد.
تا پایان سال 94 در کلیه استان‌های کشور بنیاد فرزانگان راه‌اندازی می‌کنیم
وی از راه‌اندازی بنیاد فرزانگان در شش استان نیز خبر داد و گفت: تلاش داریم تا پایان سال 94 در کلیه استان‌های کشور بنیاد فرزانگان را راه‌اندازی کنیم؛ چهار بنیاد سال گذشته به بهره‌برداری رسیده و دو بنیاد نیز تاکنون راه‌اندازی شده است.
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان در خصوص برنامه‌های فرهنگی برای فرهنگسازی رفتار درست با سالمندان و اجرای دستورات اسلام در خصوص احترام به سالمندان، گفت:
سیاست‌هایی در دبیرخانه شورای ملی سالمندان در حال پیگیری است و ما به دنبال اجرای چشم‌انداز سند 20 ساله، برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه و سیاست‌های ابلاغی جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری هستیم که بحث تکریم و فرهنگسازی در سیاست‌های ابلاغی جمعیتی مورد اشاره قرار گرفته است.

captcha