برگزاری اولین نمایشگاه خط با موضوع پیامبر اکرم(ص) در تونس
کد خبر: 1450458
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۷

برگزاری اولین نمایشگاه خط با موضوع پیامبر اکرم(ص) در تونس

شعب خارجی: اولین نمایشگاه خط، خطاطان تونسی با عنوان «سیدنا محمد الحبیب(ص)» در سالن فرهنگی الفاضل بن عاشور در منطقه مرسی در پایتخت تونس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در این نمایشگاه که بیش از یکصد تابلو با موضوع پیامبر(ص) طراحی شده بود و آثار خطاطان تونسی چون ادریس سوید، فیصل مامی، محمد منجی افشار، فاطمه الجزیری، سهله القماطی، محمدانورالطرابلسی، ابراهیم میلاد و... به نمایش درآمده بود.

صادق رمضانی گل‌افزانی، رایزن فرهنگی کشورمان به عنوان میهمان ویژه حضور یافت و مورد استقبال خطاطان تونسی قرار گرفت.
از ویژگی‌های این نمایشگاه آن بود که تمامی خطاطان تونسی از فارغ‌التحصیلان دوره‌های آموزش خط نستعلیق رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران بودند که تابلوهای خود را با خط زیبای نستعلیق زینتی خاص داده بودند.
خانم فاطمه الجزیری مبتکر و سخنران این مراسم از تلاش‌های رایزنی در ترویج خط نستعلیق تشکر کرد واظهار امیدواری کرد که در نمایشگاه بعدی آثار مشترک خطاطان ایرانی و تونسی برگزار شود.
وی هدف از این نمایشگاه را ترویج مودت و ارادت به ساحت پیامبر اعظم(ص) از سوی خطاطان ذکر کرد.
رایزن فرهنگی ایران در تونس از این اقدام حکیمانه و هنرمندانه در برگزاری نمایشگاه تقدیر کرد وگفت: بسیار خوشوقتم که فارغ‌التحصیلان کلاس‌های هنری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به مرحله استادی رسیده‌اند و تابلوهای آنان در نمایشگاه‌های جهانی شهرت یافته است.
نماینده فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های مشابه در ایران، آمادگی انجمن خوشنویسان ایران را برای اعطای گواهینامه به برجستگان خط نستعلیق در تونس اعلام کرد واز برگزاری نمایشگاه‌های مشترک میان خطاطان دو کشور استقبال کرد.

captcha