برنامه‌های رسانه ملی و شبکه قرآن سیما در ایام حج
کد خبر: 1451185
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
حسن گروسی تشریح کرد:

برنامه‌های رسانه ملی و شبکه قرآن سیما در ایام حج

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس ستاد حج سازمان صداوسیما در تشریح برنامه‌های رسانه ملی و شبکه قرآن و معارف سیما در ایام حج گفت: با وجود کاهش سهمیه، برنامه‌‌های ایام حج به گونه‌ای انجام خواهد شد تا بتوانیم همانند سال‌های گذشته، عملکرد قابل قبولی داشته باشیم.

حسن گروسی، رئیس ستاد حج و زیارت سازمان صداوسیما در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه رقم قابل توجهی از سهمیه امسال سازمان صداوسیما در حج تمتع کم شده است، گفت: با وجود کاهش سهمیه، به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا بتوانیم همانند سال‌های گذشته خوب کار کنیم زیرا حج، یک کنگره عظیمی است که مورد توجه مردم ما بوده و اخبار و رویدادهای آن را دنبال می‌کنند.
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما افزود: با توجه به عملکرد رسانه‌ها در خصوص حج تمتع، بخش عمده‌ای از کارهای رسانه ملی با محوریت پخش برنامه‌های حج و استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی و پخش از شبکه‌های داخلی و خارجی مانند الکوثر، العالم و... دنبال می‌شود.

استقرار گروه اعزامی صدا و سیما در عربستان
وی با بیان اینکه گروه اعزامی از سازمان صدا و سیما از دو هفته پیش در مدینه مستقر شده است، گفت: طی ارزیابی‌های صورت گرفته، همکاران اعزامی از صداوسیما در شرایط خوبی مستقر شده‌اند و همکاران ما در حوزه‌های برون‌مرزی، صداوسیما، ارتباطات، مجریان شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و... فعالیت‌های خود را از همان ابتدای استقرار آغاز کرده‌اند.

ارتباط زنده مجریان رسانه ملی با شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در ایام حج
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما ادامه داد: همچنین ارتباط زنده مجریان ما با شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی چند روزی است که برقرار شده و این ارتباطات در ایام حج به اوج خود می‌رسد.
گروسی در ادامه گفت: برنامه «روضه رضوان» از شبکه دو سیما هفته‌ای دو بار پخش می‌شود، برنامه «با کاروان» از شبکه یک سیما و هفته‌ای دو برنامه پخش می‌شود. دعاهای کمیل نیز هر هفته از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود و علاوه بر پخش از این شبکه تلویزیونی، طی برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته هر هفته از یکی از شبکه‌های سراسری نیز پخش می‌شود.

پخش «حلقه‌های توسل» از شبکه قرآن سیما
وی بیان کرد: برنامه «حلقه‌های توسل» ویژه‌ برنامه حج و زیارت است که توسط گروه اعزامی سازمان صداوسیما به عربستان تولید و هفته‌ای دو شب از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود؛ نماهنگ‌های زیادی نیز توسط گروه اعزامی در حال تولید است که «حس آرامش»، «امین وحی»، «بغض بقیع»، «دستم را بگیر»، «شکرانه» از جمله این نماهنگ‌ها هستند که «شکرانه» کار ویژه‌ای بود در رابطه با شکرگزاری زائران ایرانی حاضر در مدینه منوره به درگاه خداوند که برای سلامتی مقام معظم رهبری انجام شد.

50 ارتباط زنده از مدینه با بخش‌های خبری صداوسیما تاکنون
گروسی افزود: ارتباط زنده با بخش‌های مختلف خبری از دیگر برنامه‌هایی است که طی حضور گروه اعزامی از سازمان صداوسیما در عربستان انجام می‌شود که براین اساس مجریان ما تاکنون 50 مورد ارتباط زنده با بخش‌های خبری صداوسیما داشته‌اند. در بخش خبر رادیو 12 مورد برنامه داشته‌ایم و خبرهای مکتوب نیز در کنار خبرهای صوتی و تصویری منعکس می‌شود.
وی ادامه داد: حدود هزار دقیقه برنامه خام نیز در حوزه خبر تولید شده که برنامه‌سازی می‌شود و به زودی در بخش‌های خبری پخش می‌شود؛ ارتباطات زنده رادیویی نیز بیش از 80 مورد و نزدیک به 800 دقیقه تا به امروز بوده است.

تولیدات گروه اعزامی رسانه ملی به حج از طریق سایت لبیک منتشر می‌شود

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما گفت: در بخش برون مرزی نیز گزارش‌های صوتی و تصویری به صورت دائم ارسال و از شبکه‌های مختلف برون مرزی پخش می‌شود. همچنین عمده کارهایی که توسط گروه اعزامی تولید می‌شود در سایت لبیک و فضای مجازی منتشر و در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: از سال‌های گذشته نیز کارهای مستند، داستانی، نماهنگ، گزارش و... تولید شده که در اختیار شبکه‌های سیما قرار گرفته تا به فراخوان رویکرد و وظیفه خود پخش کنند. برنامه‌هایی که طی سال‌های گذشته ضبط شده از شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، پنج، شبکه قرآن و معارف سیما، سه کانال شبکه جام جم پخش می‌شود.
گروسی در ادامه این بخش از سخنان خود گفت: دعای عرفه در سرزمین عرفات از شبکه یک سیما و شبکه لبیک پخش می‌شود.

captcha