راهیابی آثار هنرمندان استان مرکزی به جشنواره بین‌المللی «عکس خیام»
کد خبر: 1451770
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳

راهیابی آثار هنرمندان استان مرکزی به جشنواره بین‌المللی «عکس خیام»

گروه هنر: آثار عکاسی هنرمندان فعال خانه عکاسان حوزه هنری استان مرکزی به دومین جشنواره بین‌المللی «عکس خیام» راه یافت.

مجید جدیدی، معاون فرهنگی ـ هنری حوزه هنری استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: آثار عکاسی هنرمندان حمیدرضا مجیدی، امیر قادری، بهزاد سهرابی، سعیدرضا مقصودی، رامین ربیعی و امید جعفرنژاد به جنشواره بین‌المللی عکس خیام راه یافته است.

وی افزود: جشنواره بین‌المللی عکس خیام ۲۰۱۴ با هدف ارتقای سطح عکاسی و گفت‌وگوی بصری میان عکاسان ایران و جهان و به منظور بزرگداشت حکیم عمر خیام (۴۲۷-۵۱۰)، دانشمند، فیلسوف و شاعر بزرگ ایرانی، توسط نمایندگی فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی(فیاپ) و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ در چهار بخش آزاد رنگی، آزاد تک رنگ، سفر و خلاقه(تغییر واقعیت) برگزار می‌شودکه ۲۴ هزار و ۹۵۷ قطعه عکس از ۲۷۹۰ عکاس از ۷۵ کشور به دبیرخانه این جشنواره رسید و داوری آثار نه روز طول کشید و در ‌‌نهایت در هر بخش ۴۰ عکس به نمایشگاه راه یافت.

وی افزود: این عکس‌ها توسط دبیرخانه چاپ شده و به نمایش در می‌آیند. همچنین، در کتاب جشنواره به چاپ خواهند رسید و نمایشگاه این جشنواره از 23 تا 30 آبان‌ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

جدیدی افزود: جشنواره بین‌المللی عکس خیام تنها جشنواره ایرانی زیر نظر فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی(فیاپ) (با شماره پاتروناژ ۱۷۲/۲۰۱۴) و انجمن عکاسی آمریکا، PSA، (در بخش‌های PID رنگی، PID تک رنگ و سفر) است.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: عکس‌های راه‌ یافته به این جشنواره، ضمن ثبت در آرشیو FIAP و PSA به نام عکاس برای دریافت القاب FIAP و PSA نیز محاسبه خواهد شد.

captcha