سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف بابل برگزار می‌شود
کد خبر: 1451843
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
۱۴ و ۱۵ آبان؛

سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف بابل برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بابل، اظهار کرد: سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه طی روزهای ۱۴ و ۱۵ آبان در آستانه مبارکه امامزاده قاسم(ع) این شهرستان برگزار می‌شود.

جعفر صفری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بابل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، با اشاره به برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: این مسابقات به منظور ترویج و نشر فرهنگ حیات بخش قرآن کریم در جامعه اسلامی در رشته‌های مفاهیم، حفظ، قرائت و ترتیل برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نفرات برتر مرحله شهرستانی این مسابقات به مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم راه می‌یابند، افزود: علاقه‌مندان در دو گروه آقایان و بانوان در دو مقطع زیر 16 سال و بالای 16 سال تا روز هفتم مهرماه 93 به اداره اوقاف و امور خیریه بابل مراجعه کرده و مبادرت به ثبت نام کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بابل با اشاره به مدارک مورد نیاز ثبت نام از علاقمندان، اظهارکرد: جهت انجام فرآیند ثبت نام متقاضیان با در دست داشتن فرم ثبت نام مندرج در سایت www.quraniran.ir  و فتوکپی صفحه اول شناسنامه و کارت ملی و دو قطعه عکس به واحد فرهنگی ـ اجتماعی این اداره مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه رشته مفاهیم تخصصی ویژه متسابقین بلای 16 سال است، افزود: رشته حفظ یک جزء و دو و نیم جزء تا مرحله شهرستانی و حفظ پنج جزء تا مرحله استانی ویژه متسابقین زیر 16 سال برگزار می‌شود.

صفری با اشاره به اینکه رشته حفظ 10 جزء تا مرحله استانی و در همه گروه‌های سنی دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود، بیان کرد: رشته حفظ 20 جزء در همه مقاطع  شکوفه‌ها و بزرگسالان و تا مرحله کشوری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برگزیدگان رشته ترتیل می‌توانند مدارج مختلف این مسابقات را تا مرحله کشوری طی کنند، افزود: رشته حفظ کل و قرائت قرآن کریم برای گروه سنی زیر 16 سال و بانوان بالای 16 سال تا مرحله کشوری بوده و در بخش آقایان بزرگسال تا مرحله بین المللی ادامه دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بابل با اشاره به اینکه سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بابل طی روزهای 14 و 15 آبان ماه سال‌جاری برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این مسابقات در آستانه مبارکه امامزاده قاسم(ع) بابل برگزار و علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های 33233052، 33224394 و 33233095 تماس حاصل کنند.

captcha