الگوی مقاومت اسلامی، مراحل نهایی جهانی شدن را طی می‌کند
کد خبر: 1451873
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳

الگوی مقاومت اسلامی، مراحل نهایی جهانی شدن را طی می‌کند

گروه اجتماعی: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی(ع) قزوین با بیان اینکه رویکرد برنامه‌های هفته دفاع مقدس، توجه به پیام هشت سال دفاع مقدس است، گفت: الگوی مقاومت و پایداری، مراحل نهایی جهانی شدن را طی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، عباس کاظمی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی(ع) قزوین پیش از ظهر امروز، 29 شهریور در نشست مطبوعاتی که در سالن جلسات ناحیه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، اظهار کرد: بیش از 100 برنامه فرهنگی و ورزشی در هفته دفاع مقدس در این ناحیه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه رویکرد برنامه‌های هفته دفاع مقدس توجه به روح و پیام اصلی دفاع مقدس ملت ایران است، افزود: همه ارکان نظام اسلامی وظیفه دارند روح و پیام اصلی دفاع مقدس را به نسل سوم و چهارم انقلاب منتقل کنند.

کاظمی ادامه داد:  استفاده از روش‌های جدید و متناسب با فهم و ادبیات نسل جدید باید در برنامه‌های هفته دفاع مقدس در نظر گرفته شود تا شاهد اثرگذاری آن باشیم.

وی با بیان اینکه نگاه ما نسبت به موضوع دفاع مقدس راهبردی است، بیان کرد: یکی از نقاط عطفی که در منطقه خاورمیانه و در طول سال‌های اخیر رخ داده است، موضوع دفاع مقدس است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهر قزوین تأکید کرد: دفاع مقدس بسیاری از معادلات منطقه را تحت تأثیر خود قرار داد و سبب شد تا الگوی جدیدی در منطقه شکل بگیرد و حوادث و اتفاقات جدیدی در منطقه رقم زده شود.

وی عنوان کرد: بی‌تردید الگوی مقاومت‌های شکل گرفته در منطقه که ابعاد و زوایای آن قابل توجه است، متآثر از دفاع مقدس ملت ایران است.

کاظمی با بیان اینکه دفاع مقدس مورد توجه جهان است، بیان کرد: علت لشگرکشی‌ها و این میزان هزینه کردن جبهه استکبار در خاورماینه نیز ناشی از همین دستاورد بزرگ ملت ایران است.

وی گفت: دستاورد الگوی پایداری در منطقه ما امروز مراحل جهانی‌ شدن خود را طی می‌کند و بسیاری از مناطق دور دست از خاورمیانه نیز این الگو را مورد توجه خود قرار داده‌اند؛ لذا این امر رسالت سنگینی را بر دوش همه مسئولان حوزه فرهنگ می‌گذارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: بسیج طلایه‌دار اصلی موضوع دفاع مقدس است و کار سنگین‌تری نسبت به سایر بخش‌های فرهنگی در رابطه با دفاع مقدس برعهده دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های دفاع مقدس، با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین تلاش‌های ما بر این است تا برنامه‌ها با حضور خانواده‌ها انجام بشود، افزود: فعالیت‌هایی که باعث اثرگذاری در ذهن، روح و روان دانش‌آموزان و آحاد نوجوانان و جوانان می‌شوند در دستور کار ما قرار دارند.

کاظمی از برگزاری برنامه بزرگ فصل بیداری با حضور دانش‌آموزان در رده‌های سنی مختلف خبر داد و تأکید کرد: این برنامه در راستای برنامه بزرگ «بهمن به یاد ماندنی» و با حضور خانواده‌های دانش‌آموزان شهر قزوین برگزار می‌شود.

وی دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین و همچنین حضور در رژه اقتدار نیزوهای مسلح استان قزوین را از دیگر برنامه‌های ناحیه امام حسن(ع) دانست و ادامه داد: اجرای برنامه همکلاسی‌های آسمانی در گلزار شهدا ویژه دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه با هدف انس دانش‌آموزان با شهیدان از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

این مقام مسئول دیدار با خانواده شهدا و حضور راویان دفاع مقدس در مدارس را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس برشمرد و ادامه داد: همایش بزرگ هفت شهر عشق در مسجد امام خمینی(ره) به همراه یادواره‌ شهدای شهر قزوین در این هفته اجرا می‌شود.

وی در پایان به برپایی نمایشگاه عکس دجال‌واره اشاره و بیان کرد: طرح دجال‌واره نیز مقابله محتوایی با شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان و شبکه‌های قومی و مذهبی بیگانه است که در دستور کار سازمان بسیج قرار گرفته است.

captcha