عزم ملی، مهمترین مؤلفه در رفع ‌معضلات فرهنگی کشور است
کد خبر: 1451943
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۱

عزم ملی، مهمترین مؤلفه در رفع ‌معضلات فرهنگی کشور است

گروه فضای مجازی: معاون فرماندار خرمدره با تأکید بر این‌که مسائل فرهنگی یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که در جلسات گوناگون بارها بر آن تأکید کرده‌اند، افزود: عزم ملی در رفع معضلات فرهنگی کشور از اصول و عناصر اصلی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، افشار جعفری، معاون فرماندار خرمدره عصر دیروز، 29 شهریور در نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان، با اشاره به این‌که اسمال 4 رشته تحصیلی به رشته‌های دانشگاهی خرمدره افزوده شده است، گفت: یکی از مواردی که برای نخستین‌بار در استان رخ داده و استان خرمدره میزبان آن است، راه‌اندازی آزمایشگاه نانو است که امید است منشأ برکات علمی فراوانی برای استان و کشور باشد.
وی در ادامه با بیان این‌که دشمن از هیچ تلاشی برای تهاجم فرهنگی به کشورمان دریغ نمی‌کند، ابراز کرد: در حال حاضر بیش از 1300 پایگاه اینترنتی در فضای مجازی علیه ایران فعالیت می‌کنند که هریک برای نیل به اهداف خاصی طراحی شده‌اند و در‌صدد ضربه زدن به فرهنگ کشور اسلامی ایران هستند.
مسائل فرهنگی یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است
معاون فرماندار خرمدره با تأکید بر این‌که مسائل فرهنگی یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که در جلسات گوناگون بارها بر آن تأکید نموده‌اند، افزود: عزم ملی در رفع معضلات فرهنگی کشور از اصول و عناصر اصلی محسوب می‌شود.
جعفری با اشاره به تقارن بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس، تأکید کرد: در طول جنگ تحمیلی، کشور جوانان سرافراز بسیاری را تقدیم انقلاب و اسلام کرد که باید رشادت‌های آنها با توجه به وجود ناهنجاری‌های فراوان فرهنگی برای دانش‌آموزان بازگو شود.
در ادامه این نشست، فرید باباخانی، رئیس آموزش و پرورش خرمدره با اشاره به اجرای طرح هجرت 3 در این شهرستان، عنوان کرد: با تعاملات انجام شده با دستگاه‌های مرتبط، در این طرح 30 فضای آموزشگاهی با حضور و تلاش نوجوانان شهرستان مرمت و بازسازی شد.
وی اظهار کرد: سال تحصیلی جدید در شهرستان خرمدره، همچون دیگر شهرستان‌های زنجان به یاد کودکان شهید غزه آغاز خواهد شد تا به گونه‌ای یادآور مظلومیت آنان باشد.
رئیس آموزش و پرورش خرمدره در پایان با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: رزمندگان دلاور ایران در طول هشت سال دفاع مقدس با فدا کردن جان خود امنیت را برای نسل امروز به ارمغان آوردند و امروز وظیفه نسل نوجوان است که با سلاح علم و دانش از آرمان‌های آنها پاسداری کنند.

captcha