فیلم «شیار ۱۴۳» با حضور عوامل فیلم در همدان اکران می‌شود
کد خبر: 1453125
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹

فیلم «شیار ۱۴۳» با حضور عوامل فیلم در همدان اکران می‌شود

گروه هنر: به‌مناسبت هفته دفاع مقدس فیلم «شیار ۱۴۳» ساخته نرگس آبیار با حضور کارگردان و عوامل فیلم، از اول مهر در همدان اکران می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، داود ابوترابی، مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان سه‌شنبه، اول مهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این فیلم تصویرگر زندگی مادر یک شهید است که در سی و دومین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بهترین فیلم از نگاه مردمی و مریلا زارعی نیز برای بازی در این فیلم، سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرد.

وی افزود: پس از اکران این فیلم جلسه نقد و بررسی آن دوشنبه، هفتم مهر با حضور نرگس آبیار کارگردان و نویسنده و محمد حسین قاسمی تهیه‌کننده فیلم، جمعی از سینما دوستان، اهالی رسانه و مسئولان استان در سالن سینمای مجتمع فرهنگی سینمائی شهید آوینی برگزار می‌شود.  

ابوترابی عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس ارزش‌های دینی، ملی و میهنی ایران اسلامی متبلور شد، این ارزش‌ها علاوه بر اینکه از تنوع و لطافت خاصی برخوردارند، دارای پایداری و ثبات ویژه‌ای نیز هستند که این خ به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد دوران دفاع مقدس است.

مدیر اداره ارشاد همدان اضافه کرد: ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه اسلامی ما جزو ارزش‌‌های اجتماعی قلمداد می‌شوند که به سطح ارزش‌های ملی ـ مردمی رسیده‌اند و اینک دغدغه حفظ آن مسئله‌ای ملی، محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: از این رو حمایت و نشر بیش از پیش سینمای دفاع مقدس می‌تواند نقش بسزایی در حفظ و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشد و بازگوکننده خاطرات و دلاور مردی‌های ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، برای نسل جدید و جوانان این مرز بوم باشد.

ابوترابی ابراز کرد: در همین راستا یکی از برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان در هفته دفاع مقدس، اکران فیلم «‌شیار 143» از جمله فیلم‌های مطرح سینمای دفاع مقدس است.

captcha