داشتن برنامه راهبردی از اولویت‌های اصلی بانک‌هاست
کد خبر: 1453260
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
وزیر اقتصاد:

داشتن برنامه راهبردی از اولویت‌های اصلی بانک‌هاست

گروه اقتصاد: طیب‌نیا اظهار کرد: داشتن برنامه راهبردی یکی از اولویت‌های اصلی بانک‌هاست و در رأس آن افزایش شفافیت در فعالیت‌ها، یکپارچه‌سازی سیستم‌ها، انضباط مالی و افزایش تولید کشور است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط‌ عمومی وزارت اقتصاد، علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجمع عمومی عادی سالیانه بانک مسکن، با ابراز خرسندی از اینکه گزارش‌های حسابرسی با صراحت و شفافیت ارائه می‌شود، اظهار کرد: سازمان حسابرسی نقش مهمی در شفاف‌سازی گزارش‌های مالی و فعالیت سازمان‌ها دارد.

وی با اشاره به تأکید رئیس‌جمهور در خصوص حل مشکلات مسکن مهر و تسریع در وصول اقساط آن گفت: حل مشکلات مسکن مهر مربوط به سایر نهادها نیز است و اتخاذ راهکارهای مربوطه نه تنها به بانک مسکن بلکه به وزارت راه و شهرسازی و ... نیز مرتبط است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه بانک‌ها باید برنامه راهبردی برای فعالیت خود داشته باشند تأکید کرد: داشتن برنامه راهبردی یکی از اولویت‌های اصلی بانک‌هاست و در رأس آن افزایش شفافیت در فعالیت‌ها، یکپارچه‌سازی سیستم‌ها، انضباط مالی و افزایش تولید کشور است. مادامی که بانک‌ها از عملیات اصلی خود سودآور نشوند نباید انتظار داشت از بنگاه داری خارج شوند یا در عملیات خود پایداری داشته باشند.

طیب‌نیا ادامه داد:‌ از این رو مجموعه‌ای از تصمیمات که بتوانند عملیات اصلی بانکداری را سودآور کنند برای بانک‌ها در نظر گرفته شده است؛ چرا که باید به سمتی حرکت کنیم که بانک‌ها کار اصلی و واقعی بانکداری را به شکل تخصصی و حرفه‌ای انجام دهند این خواسته عمومی جامعه، دولت و مقام معظم رهبری است.

همچنین ولی‌الله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی، وجود رقابت نادرست در سیستم بانکی را باعث کاهش حاشیه سود بانک‌ها عنوان کرد و گفت: با تدابیر در نظر گرفته شده، این رقابت ناسالم برای افزایش نرخ سود سپرده‌ها که باعث افزایش قیمت تمام شده پول می‌شد از بین رفت.

captcha