۲۴ مهر؛ برگزاری آزمون اعطای مدرک به داوران مسابقات قرآن/ اعلام نتایج نیمه‌ دی‌
کد خبر: 1455149
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳

۲۴ مهر؛ برگزاری آزمون اعطای مدرک به داوران مسابقات قرآن/ اعلام نتایج نیمه‌ دی‌

گروه فعالیت‌های قرآنی: آزمون پایانی اعطای مدرک به داوران مسابقات قرآن ۲۴ مهر با حضور ۲۴۷ شرکت‌کننده برگزار می‌شود.

محمد ضرغام، مدیر آموزش سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به برگزاری آزمون ورودی نخستین دوره طرح اعطای مدرک به داوران مسابقات قرآن که اواخر فصل تابستان برگزار شد، اظهار کرد: 247 نفر از شرکت‌کنندگان در این آزمون، موفق به کسب حدنصاب لازم شده و در مرحله پایانی آزمون که 24 مهر برگزار خواهد شد شرکت می‌کنند.
وی افزود: مرحله پایانی آزمون اعطای مدرک به داوران مسابقات قرآن پنجشنبه، 24 مهر در ادارات تبلیغات اسلامی سراسر کشور برگزار می‌شود و نحوه برگزاری آزمون به این شکل خواهد بود که هر یک از شرکت‌کنندگان به داوری تلاوت‌هایی که در اختیار آنها قرار داده می‌شود، می‌پردازند.
ضرغام ادامه داد: در آزمون مرحله پایانی این طرح 10 تلاوت در نظر گرفته‌ایم که پنج تلاوت در رشته ترتیل و پنج تلاوت نیز در رشته تحقیق قرآن است و شرکت‌کنندگان باید این تلاوت‌ها را داوری کرده و امتیازاتی را به هر تلاوت بدهند. در بخش حسن حفظ نیز شرکت‌کنندگان باید 9 تلاوت را داوری کنند.
مدیر آموزش سازمان دارالقرآن الکریم در ادامه عنوان کرد: نمراتی که از سوی شرکت‌کنندگان به تلاوت‌ها داده می‌شود با نمرات مبنا که از سوی اساتید و داوران بین‌المللی قرآن داده شده است، مقایسه خواهد شد.
وی با بیان اینکه آیین‌نامه و فرم داوری تلاوت‌ها در سایت تلاوت سازمان دارالقرآن الکریم قرار گرفته است، گفت: شرکت‌کنندگان تا روز برگزاری آزمون فرصت دارند با مراجعه به سایت سازمان دارالقرآن‌الکریم، آیین‌نامه و فرم‌های داوری را دریافت کرده و تسلط لازم برای داوری تلاوت‌ها در روز آزمون را به دست آورند.
وی درباره اعلام نتایج این آزمون گفت: ادارات تبلیغات اسلامی استان‌ها از زمان برگزاری آزمون تا 30 مهر فرصت دارند برگه‌های داوری داوطلبان را برای سازمان دارالقرآن الکریم ارسال کنند که به دلیل زمان‌بر بودن بررسی برگه‌های داوری و مقایسه این برگه‌ها با نمرات مبنا، بررسی نتایج بیش از دو ماه طول می‌کشد و نتایج نیمه دی‌ماه اعلام خواهد شد.

captcha