ایجاد یک هزار و ۸۰۰ وقف جدید در کشور
کد خبر: 1455519
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۵

ایجاد یک هزار و ۸۰۰ وقف جدید در کشور

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از ایجاد یک هزار و ۸۰۰ وقف جدید در نیمه اول امسال در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه ظهر دیروز، 7 مهردر جمع خبرنگاران با بیان اینکه اگر وقف به جایگاه اصلی خود برگردد در جامعه عدالت اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی عدالت سیاسی تحقق می‌یابد که در این راستا نهادینه کردن فرهنگ وقف از مقطع کودکی ضروری است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها و شبکه‌هایی که مرتبط با کودکان فعالیت دارند ابزار و هنر خود را در این زمینه بکار گیرند اظهار کرد: خواستار کمک مجموعه آموزش و پرورش و نهادهای مرتبط برای نهادینه سازی این فرهنگ از سنین کودکی شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه برای نهادینه شدن فرهنگ وقف در جامعه باید همگرایی بین وظایف سازمانی و وظایف برون سازمانی رخ دهد یاداور شد: برای برگرداندن وقف به جایگاه اصلی خود باید بر اساس طرح جامعی که در سازمان اوقاف برای نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه طراحی شده استفاده کنیم.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: این طرح با استفاده از تدابیر ارزشمند مقام معظم رهبری و همچنین مباحث کارشناسی آماده شده است

captcha