کارت‌های جهیزیه به هفته ازدواج نمی‌رسد/ کم کاری نیست هماهنگی‌ها زیاد است
کد خبر: 1455996
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۲
با پیگیری‌های ایکنا مشخص شد؛

کارت‌های جهیزیه به هفته ازدواج نمی‌رسد/ کم کاری نیست هماهنگی‌ها زیاد است

گروه جامعه: مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده با اشاره به تعویق افتادن زمان توزیع کارت‌های جهیزیه اظهار کرد: به تأخیر افتادن این طرح از کم کاری نشئت نمی‌گیرد بلکه نیاز به پیگیری‌ و هماهنگی بین چند وزارتخانه مختلف است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، چهارم مهرماه، مصادف با اول ذی‌حجه، سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) بود که به عنوان آغاز هفته ازدواج در نظر گرفته شده بود.

هفته ازدواج فردا، 10 مهرماه، در حالی به پایان می‌رسد که قول معاونت ساماندهی امور جوانان مبنی بر توزیع کارت جهیزیه در میان زوج‌های جوان همزمان با هفته ازدواج عملیاتی نشد.

بر اساس گزارش ایکنا این معاونت در هفته دولت اعلام کرده بود که کارت‌های اعتباری پنج و ۱۰ میلیون تومانی جهیزیه به عنوان وام با سود ۱۶ درصد در اختیار جوانان قرار می‌گیرد که متاسفانه تا کنون این مهم عملیاتی نشده است.

در این راستا به سراغ بهمن بهمنی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده رفتیم تا در جریان علل محقق نشدن این طرح و پیش بینی آنان برای چگونگی اجرای آن قرار گیریم.

بهمنی با اشاره به تعویق افتادن زمان توزیع کارت‌های جهیزیه اظهار کرد: به تأخیر افتادن اجرای این طرح از کم کاری نشئت نمی‌گیرد. این امر یک تصمیم کلان است و نیاز به پیگیری‌ و هماهنگی بین چند وزارتخانه مختلف دارد.

بهمنی از اعلام مجدد زمان برای توزیع کارت‌های جهیزیه خودداری کرد و گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام گرفته از سوی وزارت ورزش و جوانان مقرر شده بود این مهم در هفته ازدواج انجام گیرد اما اتفاقات غیر مترقبه‌ای هستند که روال کار را به تأخیر می‌اندازند.

وی تصمیم‌گیری برای اجرای این طرح را مرتبط با وزارتخانه‌های اقتصاد و امور دارایی و صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و وزارت ورزش و جوانان دانست و گفت: دیدگاه مجموع این دستگاه‌ها نسبت به اجرایی شدن این طرح مثبت است اما به زمان برای تصمیم‌گیری نیاز دارد.

بهمنی یکی از نگرانی‌های موجود را عدم توان تولید کنندگان برای در بر گرفتن تمام جامعه هدف که زوج‌های جوان هستند دانست و تصریح کرد: در حال بازنگری هستیم تا بتوانیم از شرایط موجود بیشترین استفاده را ببریم و جمعیت بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم. 

captcha