بیست‌وسومین دوره مسابقات «درس‌هایی از قرآن» آغاز شد
کد خبر: 1456122
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
طی مراسمی در شهرری؛

بیست‌وسومین دوره مسابقات «درس‌هایی از قرآن» آغاز شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مراسم افتتاحیه مسابقات «درس‌هایی از قرآن» صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام قرائتی، مسئولان آموزش و پرورش و شهرداری تهران در جوار حرم حضرت عبدالعظیم‌(ع) برپا شد تا این مسابقات طی سال تحصیلی جدید در سطح مدارس برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم افتتاحیه بیست‌و‌سومین دوره «درس‌هایی از قرآن» صبح امروز، نهم مهرماه و همچنین اختتامیه بیست‌ودومین دوره از درس‌هایی از قرآن با معرفی برگزیدگان این مسابقات طی یک سال گذشته و با حضور دست‌اندرکاران این مسابقه در وزارت آموزش و پرورش استان تهران و مسئولان شهرداری تهران برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی‌نژاد، رئیس موسسه ترویج فرهنگ قرآنی و همچنین مسئول برگزاری این مسابقه طی سخنانی گفت: کشور ما مورد تهاجم و تهدیدهای فراوانی از سوی دشمنان قرار گرفته است و دشمنان تلاش دارند هویت، شخصیت و عزت اسلامی و انقلابی را از نسل جوان بگیرند. ما هم وظیفه داریم تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و مقاصد شوم دشمنان را از بین ببریم.
وی افزود: پیامبر اکرم(ص) تاکید فراوانی بر قرآن و عترت داشته است و هرکس بخواهد در زندگی و برنامه روزمره خود موفق شود باید به قرآن و اهل بیت(ع) تکیه کند. دشمنان ما تلاش دارند با آتش زدن قرآن و همچنین ترویج کاریکاتورهای ائمه اطهار(ع) ما مسلمانان را از این دو ثقل دور کنند.

مسابقه درس‌هایی از قرآن بهانه‌ای برای آشنایی نوجوانان با معارف قرآنی
حجت‌الاسلام موحدی‌نژاد ابراز کرد: موسسه ترویج فرهنگ قرآنی بیست و دو سال قبل با این دغدغه که فرهنگ قرآنی باید توسعه پیدا کند و با همکاری جمعی از فرهنگیان، کار خود را آغاز کرد و برگزاری مسابقه کتبی از مباحث برنامه‌ تلویزیونی درس‌هایی از قرآن در سطح مدارس، یکی از بهترین و موفق‌ترین طرح‌های این موسسه بوده است که توانسته مسابقات را بهانه کرده دانش‌آموزان را با معارف قرآنی و سیره اهل بیت(ع) آشنا کند.

فعالیت موسسه ترویج فرهنگ قرآنی برای 2 میلیون و 700 هزار دانش‌آموز
رئیس موسسه ترویج فرهنگ قرآنی اظهار کرد: این موسسه در حال حاضر در سه هزار مدرسه در سطح کشور پایگاه دارد و توانسته 2 میلیون 700 هزار دانش‌آموز را سال گذشته در طرح درس‌هایی از قرآن شرکت دهد.
وی در ادامه بیان کرد: این موسسه طرح‌های دیگری مانند خلاصه‌نویسی رمضان، انس با قرآن، مسابقات اینترنتی قرآنی، دوره‌‌های مهارت‌آموزی روش قرائت قرآن و همچنین برگزاری برنامه‌های ستاد تفسیر قرآن با 17 سال سابقه و طرح تربیتی چهره به چهره با 15 سال سابقه را که حجت الاسلام قرائتی برعهده داشت، اجرایی کند.

حجت‌الاسلام قرائتی؛ چهره‌ای ماندگار و محبوب

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام امرودی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران این مراسم را تجلیل از حجت‌الاسلام قرائتی معرفی کرد و گفت: این مراسم تجلیل از علم، معلم و الگوی برتر قرآنی حجت‌الاسلام قرائتی است.
وی ادامه داد: انسان یا باید معلم باشد یا متعلم؛ استاد قرائتی فردی است که سی سال با بیان تفسیرهای روان از قرآن، زندگی خیلی از انسان‌ها را متحول کرده است و به چهره‌ای ماندگار و محبوب در سطح کشور و جهان تبدیل شده است.
وی در پایان بیان کرد: ایشان یک متفکر هستند و تفسیرهایی که از قرآن بیان می‌کنند، تفسیرهای ذهنی و خلاقانه است که هر شنونده‌ای را به خود جذب می‌کند.

یادآوری می‌شود، این مراسم از ساعت 9 صبح امروز در محل تالار شیخ صدوق‌ در جوار حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی‌(ع) آغاز شد و تا ساعت 14 با معرفی نفرات برتر بیست و دومین دوره از مسابقات درس‌هایی از قرآن ادامه دارد.

این مسابقه از هفته دوم مهرماه هر سال تحصیلی آغاز و به مدت 20 هفته ادامه خواهد یافت. دانش‌آموزان شرکت‌کننده پنجشنبه شب هر هفته برنامه درسهایی از قرآن را از طریق تلویزیون مشاهده و پاسخ سؤال‌ها را در برگه مربوط به همان هفته درج و روزهای شنبه یا یکشنبه تحویل مجری مسابقه در مدرسه خواهند داد.

برای دریافت اطلاعا‌ت بیشتر به سایت موسسه ترویج فرهنگ قرآنی مراجعه شود.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سمااحراری
|
-
|
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ - ۱۴:۲۲
0
1
لطفا پاسخ سوال عا رو هم بنویسید تا هرکی نتونست بی تلویزیون ببینه بنتونه پاسخ ها رو بنویسه بعد از پخش بر نامه پاسخ سوال ها تا 3 ساعت اینجا نوشته شده باشه


باتشکر بسیار از برنامه بسیار خوبیتون



سمااحراری
3030
|
-
|
۱۳۹۳/۰۹/۲۲ - ۱۸:۵۹
0
0
لطفا پاسخ سوالات بیست وسومین دوره مسابقات درس هایی ازقران را جواب بدید.ممنونم.....
ابول
|
-
|
۱۳۹۴/۰۱/۲۸ - ۰۰:۱۱
0
0
خیلی خوب بود
captcha