برگزاری نمایشگاه میراث فرهنگی کربلا در بین‌الحرمین
کد خبر: 1459202
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳

برگزاری نمایشگاه میراث فرهنگی کربلا در بین‌الحرمین

گروه بین‌الملل: دومین نمایشگاه مرکز میراث کربلا، با هدف معرفی آثار دینی و فرهنگی این شهر، از روز جمعه، ۱۸ مهرماه در بین‌الحرمین افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الکفیل»، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، سیداحمد الصافی، تولیت آستان مقدس حضرت عباس(ع) و شماری از شخصیت‌های دینی و فرهنگی از داخل و خارج استان کربلا حضور داشتند.
در این نمایشگاه، تابلوها، تصاویر و مستنداتی که تبیین‌کننده میراث فرهنگی کربلا است، در معرض دید عموم قرار گرفته است.

«سیداحسان الغریفی»، مدیر مرکز میراث کربلا، در این باره گفت: برگزاری نمایشگاه از فعالیت‌های سالانه مرکز میراث کربلا محسوب می‌شود.
وی افزود: این نمایشگاه در واقع مسابقه‌ای برای مستندکردن عکس‌ها، کتاب‌ها، نسخه‌های خطی و فایل‌های صوتی و تصویری ویژه شهر مقدس کربلا است.
الغریفی تصریح کرد: هدف از برپایی این نمایشگاه، تبیین و معرفی میراث فرهنگی کربلا و نهادینه‌کردن هویت دینی و تمدنی شهر کربلا و حفاظت از میراث این شهر است.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه شامل غرفه‌های مختلفی چون تابلوهای هنری، عکاسی، غرفه شخصیت‌های بزرگ کربلا، غرفه ویژه آثار تاریخی و دینی شهر کربلا و عتبات عالیات، مستندات قدیمی، غرفه ویژه فعالیت‌های مرکزمیراث کربلا و همچنین غرفه شعبه میراث فرهنگی و دینی آستان مقدس امام حسین(ع) است.

یادآور می‌شود، مرکز میراث کربلا با هدف حفاظت از میراث شهر کربلا تأسیس شده و تدوین بانک اطلاعاتی از تاریخ و تمدن این شهر مقدس و ایجاد پل ارتباطی میان نسل‌ جدید و قدیم از اهداف این مرکز است.

captcha