بسته بودن درب مساجد در غیر ساعات اذان خیانت به نیت واقف است
کد خبر: 1459932
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
حجت‌الاسلام علی‌اکبری:

بسته بودن درب مساجد در غیر ساعات اذان خیانت به نیت واقف است

گروه جامعه: عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین‌(ع) باز بودن درب مساجد را در طول روز تکلیفی شرعی در برابر واقفان مساجد دانست و گفت: ایجاد محدودیت در این زمینه باید متناسب با نیت واقف باشد و گرنه خیانت به نیت آنان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علی‌اکبری، عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین‌(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به بسته بودن درب بخش وسیعی از مساجد در غیر ساعات نماز در طول شبانه روز اظهار کرد: این پدیده ناشی از یک برداشت اشتباه از کارکردهای مسجد است.

وی بسته بودن درب مساجد را مغایر با مبانی دینی دانست و در تبیین آن گفت: مسجد موقوفه است و بانیان و آنان که در تجهیز و توسعه آن مشارکت داشته‌اند کارکردها و نقش‌های مسجد را برای آن متصور بوده‌اند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری ادامه داد: مسجد مکانی است که باید مادامی که نیاز به آن است در اختیار مراجعه کنندگان باشد، پس بسته بودن درب آن در طول روز و پس از ادای نماز جماعت مخالف با نیت واقف و مقابله با قصد آنان است.

این دکترای مدیریت استراتژیک، باز بودن درب مساجد را در طول روز تکلیفی شرعی در برابر واقفان مساجد دانست و گفت: ایجاد محدودیت در این زمینه باید متناسب با نیت واقف باشد و گرنه خیانت به نیت آنان است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری تحمیل هزینه به مساجد با باز بودن درب آن در طول روز را پس از سال‌ها تجربه مسجد داری بهانه دانست و تصریح کرد: تأمین هزینه‌های خادم مساجد ابتدا بر عهده مردم و پس از آن دولت است.

وی ادامه داد: تا جایی که مؤمنان بتوانند باید در تأمین هزینه‌های مسجد مشارکت کنند چرا که مدیریت مسجد امری مردمی است، در شرایطی که مردم قادر به انجام این مهم نباشند دولت باید ورود جدی پیدا کند.

captcha