اجرای کار دو ضربتی برای توزیع بازی‌های بومی
کد خبر: 1460673
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
کریمی قدوسی خبر داد:

اجرای کار دو ضربتی برای توزیع بازی‌های بومی

گروه فضای مجازی: قائم مقام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از اجرای کار دوضربتی برای توزیع بازی‌های بومی خبر داد.

حسن کریمی‌قدوسی، قائم مقام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اجرای کار دوضربتی برای توزیع بازی‌های بومی، اظهار کرد: از این پس برای آنکه توزیع بازی‌های بومی روند رو به رشدی داشته باشد، به ازای مجوز بازی‌های خارجی، توزیع بازی‌های بومی را توسط ناشر خواهیم داشت. به واسطه این اقدام وضعیت توزیع بازی‌های بومی مناسب خواهد بود.

وی افزود: اگر نگاهی به بازی‌های خارجی داشته باشیم متوجه می‌شویم که انتشار و توزیع آنها به نسبت بازی‌های بومی در سطح مناسب‌تری قرار دارند، به همین دلیل به ازای یک مجوز بازی‌خارجی، توزیع بازی بومی موردنظر را به دست ناشر می‌سپاریم.

قائم مقام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: سال‌های پیش هم شاهد چنین رویکردی در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بوده‌ایم اما به شیوه اینچنینی نبوده است. در گذشته به ازای مجوز بازی‌های خارجی، تنها از بازی‌های بومی حمایت می‌شد اما در رویکرد جدید به ازای مجوز، توزیع بازی بومی را هم به دست ناشر می‌سپاریم.

وی بیان کرد: در هفته‌های گذشته چنین رویکردی را عملیاتی کرده‌ایم امیدواریم که این روند حداقل به وضعیت توزیع بازی‌های بومی که آمیخته با فرهنگ ایرانی، اسلامی است، کمک شایانی کند.

captcha