آستان مقدس امامزادگان استان اردبیل غبارروبی می‌شوند
کد خبر: 1461930
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷
به‌مناسبت فرارسیدن ماه محرم‌؛

آستان مقدس امامزادگان استان اردبیل غبارروبی می‌شوند

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: به‌مناسبت فرارسیدن ماه محرم‌الحرام آستان مقدس امامزادگان شاخص استان اردبیل جهت برگزاری مراسم عزاداری غبارروبی می‌شوند.

حجت‌الاسلام جواد میرزایی، معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، در آستانه فرا رسیدن مراسم تشت‌گذاری در اردبیل، اظهار کرد: به‌مناسبت دهه محرم‌الحرام، آستان مقدس امامزادگان استان اردبیل با حضور هیات امناء، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مدیر کل اوقاف استان، مسئولین استانی، خدام بقاع متبرکه و جمع کثیر مردم غبارروبی و عطرافشانی می‌شود.
وی با بیان اینکه حرم مطهر امامزادگان همواره مأمن و پناهگاهی برای مومنان بوده و هست، افزود: بنا به فرمایش امام راحل(ره) «این محرم و صفر است که اسلام را نگه داشته است» و ما باید با تکیه بر فرمایشات بزرگان تکایاو بقای متبرکه را پاک و مطهر نگه داریم و با این کار برای زنده نگه داشتن محرم و صفر گام‌های اساسی برداریم.
وی با بیان اینکه دهه محرم عزت و عظمت اسلامی است، افزود: غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه و تکریم امامزادگان در جامعه سبب ترویج فرهنگ و معارف دینی و حرکت در مسیر سیره و منش اهل بیت(ع) می‌شود.
وی اظهار کرد: در دهه محرم برنامه‌های متعدد سوگواری و عزاداری در امامزادگان استان اردبیل با همت و همکاری هیئت امنا و مردم حسینی استان برگزار می‌شود و حضورخانواده‌ها، نوجوانان و جوانان در این مراسم‌ نقش مهمی در آشنایی مردم با فرهنگ ایثار و شهادت دارد و در واقع  امیدواریم با تأسی از واقعه تاریخی کربلا  بتوانیم دین خود را به اسلام و قرآن و امر به معروف و نهی از منکر ادا کنیم.

captcha