تکفیری‌ها و داعش بهترین گزینه غرب برای سرکوب شیعیان هستند
کد خبر: 1462318
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷

تکفیری‌ها و داعش بهترین گزینه غرب برای سرکوب شیعیان هستند

گروه اجتماعی: تحلیلگر مسایل منطقه‌ای خاورمیانه گفت: سلفی‌ها، تکفیری‌ها و داعش گزینه‌های غرب برای سرکوب شیعیان در منطقه خاورمیانه هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان محمداسماعیل خدادادی، تحلیلگر مسایل منطقه‌ای خاورمیانه روز گذشته، 28 مهر در نشست تخصصی داعش جنایت قرن با موضوع بررسی زمینه‌های پیدایش گروه‌های تکفیری در دانشگاه سمنان با استناد به این فرموده مقام معظم رهبری که تکفیری‌ها را مصیبت واقعی برای مسلمانان دانسته‌اند اظهار کرد: به اعتقاد سلفی‌ها امروز جهان اسلام مجاهد می‌خواهد و نه دانشمند که در این راستا این نحله‌های فکری، جهاد با کفر را جهاد نمی‌دانند بلکه جهاد با مسلمانان به‌ویژه شیعیان را جهاد می‌نامند.
به گفته وی؛ گروه داعش پس از اینکه در سوریه نتیجه مطلوبش را نگرفت به سراغ عراق رفت که این گروه افراد سرخورده جوامع را جذب می‌کند و در عراق هم ابتدا همین گونه افراد به استقبال داعشی‌ها رفتند.
تحلیلگر مسایل منطقه‌ای خاورمیانه با بیان اینکه ایجاد آشوب سازنده سیاست امریکا برای ایجاد خاورمیانه دلخواهش است افزود: ایالات متحده از سال 2010 سیاستش از جنگ تمدنها به جنگ درون تمدنی تغییر کرد و برای ایجاد این آشوب سازنده، اتاق فکری در کشور اردن به راه انداخت که در این راستا در پی سرکوب شیعیان از طریق تکفیریها و داعش بودند.
وی  با اشاره به اینکه آمریکا قدرت تصمیم‌گیری در منطقه خاورمیانه را از دست داده و امروز خودش هم نمی‌تواند با داعش کاری بکند متذکر شد: آمریکا از سال 1991 تا 2002 جنگ تمدنی به راه انداخت تا به اهداف خود در منطقه خاورمیانه برسد.
خدادادی یادآور شد: بیشترین نیروهای داعش از کشورهای چچن، عربستان، تونس، مراکش، اردن، لبنان و بلژیک و ... به این گروه خطرناک جنایتکار پیوسته‌اند و بزرگترین خطر این گروه در حال حاضر این است که 60 درصد سلاحهای کشور عراق را در اختیار گرفته‌اند.

captcha