«یک هیچ»؛ تنها نماینده سینمای ایران در جشنواره بین‌المللی نیکاراگوئه
کد خبر: 1462335
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱

«یک هیچ»؛ تنها نماینده سینمای ایران در جشنواره بین‌المللی نیکاراگوئه

گروه هنر: فیلم کوتاه «یک هیچ» از تولیدات حوزه هنری کردستان به کارگردانی سامان حسین‌پور به‌عنوان تنها نماینده سینمای ایران به بخش پایانی نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم نیکاراگوئه راه یافت.

امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: فیلم کوتاه «یک هیچ» از تولیدات حوزه هنری کردستان به کارگردانی سامان حسین‌پور به عنوان تنها نماینده سینمای ایران به بخش پایانی نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم نیکاراگوئه راه یافت.

مرادی افزود: این فیلم که قبل‌تر هم به جشنواره‌های شاپرک‌های شهر تهران و فیلم های یک دقیقه ای تورنتو کانادا راه یافته بود توانست به عنوان تنها نماینده سینمای ایران به مرحله پایانی نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های یک دقیقه‌ای نیکاراگوئه در بخش فیلم کوتاه راه پیدا کند.

وی بیان کرد: در این بخش 12 فیلم از کشور های ایران، برزیل، نیجریه، ونزوئلا، آلمان، ایرلند و تایوان هر کدام با یک فیلم، اسپانیا با سه فیلم و آمریکا با دو فیلم به بخش نهایی جشنواره راه یافته‌اند و فیلم یک دقیقه‌ای «یک، هیچ» از تولیدات حوزه هنری استان کردستان از پنج تا 9 نوامبر(14تا 18آبان) برای کسب بهترین فیلم این بخش به رقابت با دیگر فیلم‌های راه‌یافته می‌پردازد.

رئیس حوزه هنری استان کردستان یادآور شد: این فیلم هم‌اکنون در جشنواره‌های برزیل و اولین دوره جشنواره فیلم‌های آنلاین در رقابت با 144 فیلم از 28 کشور دنیا برای کسب بهترین فیلم به رقابت می‌پردازد.

captcha