صدور پیام تسلیت نهادهای خراسان رضوی در پی درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی
کد خبر: 1462695
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲

صدور پیام تسلیت نهادهای خراسان رضوی در پی درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی

گروه اجتماعی: جامعةالمصطفی(ص) العالمیة و مؤسسه علمی ـ تحقیقی مکتب نرجس(س) مشهد در پی درگذشت عالم ربانی آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری پیام‌های جداگانه‌ای صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، جامعةالمصطفی(ص) العالمیة و مؤسسه علمی ـ تحقیقی مکتب نرجس(س) مشهد در پی درگذشت عالم ربانی آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری پیام‌های جداگانه‌ای صادر کردند.

در متن پیام جامعةالمصطفی(ص) العالمیة واحد مشهد آمده است: آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی، رئیس مجلس خبرگان، عمری در راه خدمت به انقلاب کوشید و پس از طی دوران طولانی بیماری و بستری در بیمارستان، به ملکوت اعلا پیوست؛ آن مرحوم، آخرین روحانی مبارزی بود که در روزهای نزدیک پیروزی انقلاب اسلامی برای چندمین بار دستگیر و در آستانه پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی آزاد شد.

جامعةالمصطفی(ص) العالمیة واحد مشهد  در این پیام تأکید کرده است: مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی، پس از پیروزی انقلاب، از طرف امام خمینی(ره) عهده‌دار مسئولیت‌های متعددی در تأسیس نظام نوپای اسلامی شد که عضویت در حلقه اولیه شورای انقلاب از طرف امام(ره)، عضویت در کمیته استقبال از امام خمینی(ره)، عضویت به عنوان فقیه در شورای نگهبان(دو دوره)، عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی به حکم امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریاست دانشگاه امام صادق(ع) و ریاست مجلس خبرگان رهبری، برخی از مسئولیت‌های ایشان بوده است.

جامعةالمصطفی(ص)، ضمن تسلیت این واقعه ناگوار به محضر حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، استادان، طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه، از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و بیت معظم ایشان و بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارد.

مدیر مؤسسه علمی ـ تحقیقی مکتب نرجس(س) نیز طی پیامی درگذشت ریاست مجلس خبرگان رهبری، حضرت آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی را تسلیت گفت.

منیره شایسته‌خوی در این پیام یادآور شده است: مؤسسه علمی ـ تحقیقی مکتب نرجس(س) به عنوان عضوی از ملت بزرگ ایران، درگذشت عالم ربانی و رئیس مجلس خبرگان رهبری را که ضایعه‌ای اسفناک به شمار می‌رود، به ساحت مقدس حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری، طلاب حوزه های علمیه، عموم مردم انقلابی ایران و خاندان مکرم ایشان تسلیت عرض می‌کند و برای آن عالم بزرگوار علو درجات، و برای بازماندگان صبر و شکیبایی را از درگاه الهی مسألت کرد.

captcha