بدون کار کارشناسی برنامه‌های فرهنگی تبدیل به ضد فرهنگ می‌شود
کد خبر: 1462819
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹

بدون کار کارشناسی برنامه‌های فرهنگی تبدیل به ضد فرهنگ می‌شود

گروه اجتماعی: مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی گفت: برای ثمربخش بودن برنامه‌های فرهنگی ضروت دارد که این برنامه‌ها کارشناسی شده اجرایی شوند.


حجت الاسلام مهدی اسدالهی مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، گفت: اگرکار کارشناسی دقیق قبل از اجرای برنامه‌های فرهنگی صورت نگیرد، این برنامه ها تبدیل به ضد فرهنگ خواهد شد.



وی بیان کرد: در بسیاری از موارد مشاهده شده به این بهانه که نمی‌خواهیم جوانان پای ماهواره بنشینند به سمت برنامه‌هایی حرکت کرده‌ایم که با سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی در تضاد می‌باشد که نشان از عدم کار کارشناسی است.



فرهنگ دغدغه مدیران اجرایی نیست



مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی دیگر از علل به ثمر نرسیدن برنامه‌های فرهنگی این است که در نگاه مدیران اجرایی مقوله فرهنگ به عنوان یک دغدغه مطرح نیست.



اسدالهی در این باره که چرا فرهنگ در نگاه مسئولان دغدغه نیست، مطرح کرد: در این زمینه مدیران اجرایی را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد که یک دسته از مدیران بیش از هر چیز حفظ سِمت اجرایی برایشان حائز اهمیت است و به طور طبیعی این گروه از افراد که اولیتشان چیز دیگری می‌باشد نمی‌توانند دلسوز برنامه‌های فرهنگی باشند.



وی عنوان کرد: گروه دیگر از مسئولان که مدیرانی فرهنگی هستند تخصصی در این زمینه ندارند و این افراد هر چند دغدغه‌مند باشند، نخواهند توانست تأثیرگذاری مفیدی در حوزه فرهنگ منطقه و کشور خود داشته باشند.



برخی از مدیران هدف اصلی از برنامه‌های فرهنگی را گم کرده اند



مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی گفت: برخی از مدیران نیز هدف اصلی را گم کرده اند و معتقدند که نمی‌توان فرهنگ را بر اساس سبک زندگی ایرانی – اسلامی پیش برد و طبیعی است که این گروه چون دل در گرو فرهنگ دینی ندارند، نمی‌توانند مؤثر واقع شوند.



اسدالهی بیان کرد: در حوزه فرهنگ در حال حاضر بیش از هر چیز ترویج سبک زندگی دینی مهم است که از تغدیه خانواده تا نوع روابط اجتماعی را شامل شده و در واقع همه دستگاه ها را به نوعی درگیر خویش می‌کند.



وی یادآور شد: بر این اساس هیچ دستگاهی نمی‌توان بهانه بیاورد که بحث سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی به او مرتبط نیست چرا همگان در این زمینه وظیفه دارند.

captcha