صدور مجوز ۳۰ خانه قرآن تا نیمه آبان‌ماه در استان فارس
کد خبر: 1462838
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳

صدور مجوز ۳۰ خانه قرآن تا نیمه آبان‌ماه در استان فارس

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: به همت اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان فارس و از سوی اداره تبلیغات اسلامی استان، مجوز فعالیت ۳۰ خانه قرآن در نیمه آبان‌ماه صادر می‌شود.

جهانبخش‌ صالحی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اعلام این مطلب گفت: طی بازرسی و ارزیابی به عمل آمده از 30 خانه قرآن روستایی که مشغول به فعالیت بوده‌اند، مجوز و پروانه فعالیت رسمی آنها از سوی اداره تبلیغات اسلامی استان آماده صدور است.

وی با اشاره به اینکه حتی دوره‌های آموزش قرآن طی شش ماه اول در این خانه‌های قرآن برگزار شده بود، افزود: مجوز خانه‌های قرآن درصورتی که فضایی جهت فعالیت داشته باشند، بطوری که توانمندی آن مرکز مشخص باشد و پس از بازدید بازرسان و انجام تحقیقات لازم، آماده صدور و دریافت مجوز قرار می‌گیرند.

صالحی با اشاره به اینکه از فعالیت این دوره از هیئت مدیره این اتحادیه یک سال و نیم باقی مانده است، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در هرماه از تعدادی از مؤسسات و خانه‌های قرآنی شهری و رستایی جهت ارزیابی، بازرسی و بررسی فعالیت‌ها و عملکرد آن مراکز قرآنی بازدید به عمل می‌آید.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان فارس در پایان با تأکید بر اینکه در طرح قرآنی 1448، سهمیه اختصاصی به این استان هزار و 500 نفر بوده است، یادآور شد: به دلیل استقبال ثبت نام کنندگان این طرح، سهمیه مازاد 365 نفر به این استان اختصاص یافت و سهمیه استان هزار و 865 نفر شد که آزمون آن همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

captcha