ولایتمداری، مهمترین شاخصه آیت الله مهدوی کنی بود
کد خبر: 1463078
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۶

ولایتمداری، مهمترین شاخصه آیت الله مهدوی کنی بود

گروه سیاسی: قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به ارادت امام خمینی به آیت الله مهدوی کنی، گفت: مهمترین شاخصه آیت الله مهدوی کنی ولایتمداری بود.


حجت‌الاسلام علی رضایی بیرجندی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، با اشاره به سوابق انقلابی آیت الله مهدوی کنی در قبل و بعد از انقلاب، درباره جایگاه سیاسی ایشان در میان گروه های سیاسی مختلف گفت: ایشان به عنوان یک شخصیت سیاسی بسیار تاثیرگذار، موفق و مورد اجماع و احترام همه گروه‌ها بود.



تأسیس دانشگاه امام صادق(ع) یکی از مهمترین اقدامات علمی آیت الله مهدوی کنی است



وی پیرامون شخصیت علمی، فقهی و فرهنگی آیت‌الله مهدوی کنی بیان کرد: ایشان شخصیتی بی‌نظیر از نظر فقهی، فرهنگی و علمی داشتند که از جمله کارهای مهم علمی ایشان تأسیس و مدیریت دانشگاه امام صادق است که فارغ التحصیلان آن از جمله افراد متخصص و متعهداندکه این امر ناشی از نگاه مدبرانه، دلسوزانه و انقلابی ایشان در عرصه‌های علمی کشور بود.



امام جمعه بیرجند با بیان اینکه فقدان ایشان ضایعه سنگینی برای جامعه مذهبی و علمی کشور است، افزود: ملت ایران همواره قدردان نعمت علما بوده‌اند و مردم ایران اعم از شیعه و سنی می‌دانند که استواری نظام ایران از برکات انقلاب و علمای آن است به همین خاطر هم مردم سعی کردند در جریان‌های مختلف در مسیر رهنمودهای فقها به خصوص ولی فقیه حرکت کنند تا در بیراه قرار نگیرند.



حرکت در مسیر ولی فقیه توصیه همیشگی آیت الله مهدوی کنی به طلاب



رضایی با تأکید بر اینکه ایشان در جایگاه رئیس مجلس خبرگان رهبری از کیان رهبری و ولایت فقیه همواره دفاع و حراست داشتند، اظهار کرد: آیت الله مهدوی کنی همواره در سخنرانی و در جلسات بحث و درس خود طلاب و تمامی اقشار جامعه را به حرکت در مسیر ولایت دعوت می‌کرد.



وی مهمترین شاخصه آیت الله مهدوی کنی را ولایت‌مداری ذکر کرد و یادآور شد: این عالم ربانی یکی از استوانه‌های نظام در دوران پیروزی انقلاب و پس از آن بودند و در تمامی دوران عمر پربرکت خود سعی کردند در خط ولایت حرکت نموده و در جریان‌های مختلف پشتیبان ولایت باشند.



قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی متذکر شد: جوانانی که در حوزه‌های علمیه می‌خواهند به درجات آیت الله مهدوی کنی دست پیدا کنند باید همواره با اخلاص در عمل و سخن در مسیر ولایت گام برداند زیرا ولایت‌مداری مانند یک عصاره است که تمامی وجود انسان را حیاتی دوباره می بخشد و انسان را از افتادن در منجلاب گناه نجات می‌دهد.

captcha