تبیین معروفات در جامعه نیازمند تلاش همگانی جامعه است
کد خبر: 1463137
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
روشندل:

تبیین معروفات در جامعه نیازمند تلاش همگانی جامعه است

گروه اجتماعی: رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر با بیان اینکه امر به نیکی‌ها و بازداشتن از بدی‌ها از هیچ فرد مسلمانی ساقط نیست و هر کس در هر پست و مقام و جایگاهی باید با عمل به آن، ضمن احیای این فریضه، حکومت اسلامی را در طی کردن مسیر رشد و تعالی یاری دهد، افزود: برای گسترش و تبیین معروفات در جامعه باید تلاش همگانی صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام جواد روشندل، معاون فرهنگی ستاد احیای امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر کاشمر در نخستین گردهمایی مشترک کمیسیون‌های تخصصی معاونت فرهنگی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کاشمر که صبح امروز، یکم آبان‌ماه در هیئت رزمندگان این شهر برگزار شد، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه واجب است که اجرای آن‌ها سبب پیروزی و سعادتمندی افراد می‌شود.

معاون فرهنگی ستاد احیای امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر کاشمر با تأکید بر شناسایی منکرات در بخش‌های مختلف جامعه و ارائه راهکار برای رفع آن بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با ارائه راهکار و تدوین برنامه‌های عملیاتی اقدام اساسی و مؤثر در این حوزه انجام دهیم.

وی همچنین بر استفاده از تمامی ابزارهای تأثیرگذار در زمینه احیای این واجب الهی، تأکید کرد و گفت: معروف و منکر هم در مسائل اجتماعی و اخلاقی و هم در موضوعات اقتصادی و سیاسی مصادیق فراوانی دارد.

روشندل با بیان اینکه امر به نیکی‌ها و بازداشتن از بدی‌ها از هیچ فرد مسلمانی ساقط نیست و هر کس در هر پست و مقام و جایگاهی باید با عمل به آن، ضمن احیای این فریضه، حکومت اسلامی را در طی کردن مسیر رشد و تعالی یاری دهد، افزود: برای گسترش و تبیین معروفات در جامعه باید تلاش همگانی صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه هنوز در بعد فرهنگ‌سازی این فریضه با مشکلاتی مواجه هستیم، افزود: این فرایض حاوی بایدها و نبایدهای اسلامی است لذا نباید با ارشاد و راهنمایی اشتباه گرفته شود، ضمن اینکه فرد فرد جامعه باید نسبت به این رسالت دینی احساس وظیفه و دین کنند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر اجرای حدود الهی و برخورد قانونی با تخلفات و منکرات را وظیفه حکومت و تذکر لسانی و نهادینه کردن این فریضه را وظیفه‌ای عمومی دانست و بیان کرد: ایام محرم فرصتی مناسب برای ترویج  شعائر دینی و اسلامی است.

وی با اعلام اینکه در خصوص عفاف و حجاب تا رسیدن به وضع مطلوب فاصله زیادی داریم، یادآورشد: یکی از ویژگی‌های مهم ایام محرم پررنگ‌بودن امر به معروف و نهی از منکر است چرا که هدف قیام حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بوده و در این راستا همه ما وظیفه داریم با تأسی از نهضت عاشورا، این فریضه مقدس را در جامعه ساری و جاری کنیم.

معاون فرهنگی ستاد احیای امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر کاشمر با انتقاد از مظلوم واقع شدن این اصل در جامعه افزود: انتظار می رود نهادهای فرهنگی در احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بیشتر تلاش کنند زیرا امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یکی از فرایضی است که همه افراد باید در راستای توسعه و گسترش آن تلاش کنند.

روشندل بر لزوم بهره‌گیری از درس‌های اخلاقی و عبرت‌های عاشورا، تأکید کرد و ابراز کرد: احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در حقیقت رسیدن به انضباط اجتماعی و برتری مصالح عمومی بر مصالح فردی اشخاص و تمایلات آنان است.

وی با تأکید بر ضرورت تشکیل و برگزاری جلسات منظم کمیسیون‌های تخصصی به منظور ارائه راهکارهای عملی در زمینه احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در جامعه یادآور شد: تلاش می‌کنیم با اجرایی کردن این فریضه واجب در بخش‌های مختلف جامعه میزان رضایتمندی مردم را افزایش دهیم.

معاون فرهنگی ستاد احیای امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر کاشمر با بیان اینکه فرمایشات رهبر معظم انقلاب چراغ راهی روشن برای همه اقشار جامعه است، عنوان کرد: در این راستا باید سبک زندگی اسلامی و توصیه‌های ایشان به عنوان معروفات در جامعه مدنظر قرار گیرد.

captcha