گرمایش اولویت اول نمازخانه‌های بین راهی در زمستان/ حداقل‌ها را همه دارند
کد خبر: 1463158
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۴
نیسی عنوان کرد:

گرمایش اولویت اول نمازخانه‌های بین راهی در زمستان/ حداقل‌ها را همه دارند

گروه جامعه: دبیر ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه نماز خانه‌های بین راهی همه از حداقل امکانات برخوردار هستند، گفت: گرمایش اولویت اول نمازخانه‌های بین راهی در زمستان است.

حجت‌الاسلام  جواد نیسی، دبیر ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در پاسخ به این سؤال که آیا مساجد بین راهی ما برای فصل سرما آماده هستند، گفت: وظیفه ذاتی و اختصاصی ستاد اقامه نماز تجهیز و آماده‌سازی مساجد بین راهی و نظارت بر این مسئله است بر همین اساس هم در ابتدای سال و هم قبل از آغاز فصل سرما دستورالعمل های لازم به صورت متداول به همه مسئولان استانی ارسال می‌شود.
وی گرمایش نمازخانه‌های بین راهی را اولویت این ستاد در فصل سرما عنوان و اظهار کرد: سید سعید سید علایی، معاون توسعه مدیریت و رئیس ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی سال 93 را به عنوان سال جهادی اقامه نماز اعلام کرده و بر همین اساس همه مسئولان موظف شده‌اند درخصوص مسائل فیزیکی نمازخانه‌ها اطلاعات کامل را به ستاد ارسال کنند که این اطلاعات در حال ارسال و تکمیل شدن است.
حجت‌الاسلام نیسی عنوان کرد: نمازخانه‌های ما چندین بار مورد بازرسی قرار گرفته و همه از حداقل امکانات برخوردار هستند و نیازهایی مانند صندلی، قرآن و ... هم که وجود داشت، مرتفع شده است.
وی در پاسخ به این سؤال که مقدمه اقامه نماز گرفتن وضو است آیا بر وضعیت سرویس‌های بهداشتی بین راهی نیز نظارت می کنید؟ گفت: هیئتی متشکل از نمایندگان بخش‌های مختلف کار بررسی و ارزیابی سرویس‌های بهداشتی بین راهی را بر عهده دارند که ما نیز نماینده ای در این هیئت داریم و طی سال وضعیت اینها کنترل می‌شود.
نیسی تصریح کرد که بررسی اوضاع و احوال نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی از هم جدایی ناپذیر است و نظارت ما تلفیقی از نظارت بر هر دو است.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا خودتان از وضعیت محل‌های وضوی بین راهی راضی هستید؟ گفت: ممکن است اتوبوس‌ها جایی توقف کنند که عملاً آن فضا زیر نظر ما نباشد مثل یک رستوران یا فضایی که مختص یک ارگان خاص است؛ ما بر چنین محل‌هایی نمی‌توانیم اعمال نظر کنیم اما مجتمع‌های بین راهی که زیر نظر ما هستند اگر چنین مشکلی داشته باشند بررسی می‌کنیم.

captcha