انتشار «فضائل و قیام امام حسین(ع)» به قلم آیت‌الله مظاهری
کد خبر: 1463197
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳

انتشار «فضائل و قیام امام حسین(ع)» به قلم آیت‌الله مظاهری

کانون خبرنگاران نبأ/ امیرمحسن سلطان‌احمدی: در آستانه فرارسیدن ماه محرم الحرام، دفتر سوم از مجموعه «اندیشه‌های ناب»، تحت عنوان «فضائل و قیام امام حسین(ع)»، اثر آیت‌الله العظمی مظاهری منتشر شد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، کتاب حاضر که در قالب پرسش و پاسخ تنظیم شده است، از شانزده فصل اصلی تشکیل شده و حاوی پاسخ‌های آیت‌الله‌العظمی مظاهری به پرسش‌های متفاوتی پیرامون جنبه‌های مختلف شخصیّت و فضائل امام حسین(ع) و نیز قیام سرنوشت‌ساز ایشان، وقایع عاشورا و مسائل پیرامون آن از جمله عزاداری است.

برخی موضوعات این کتاب عبارتند از: «ولادت و کودکی امام حسین(ع)»، «رابطۀ امام حسن(ع) و امام حسین(ع)»، «فضائل و مناقب امام حسین(ع)»، «حرکت و قیام حسینی»، «اصحاب و یاران امام حسین(ع)»، «وقایع عاشورا و پس از آن»، «بازشناسی واقعۀ عاشورا»، «زیارت امام حسین(ع) در کربلا»، «زیارت عاشورا»، «رابطۀ امام حسین(ع) و امام زمان(عج)» و «گریه و عزاداری بر امام حسین(ع)».

برخورداری از بیانی روان و نیز رعایت اختصار در پاسخ‌ها، همچنین ارائۀ مستندات روایی و تاریخی مفصل پاسخ‌ها در پاورقی و تنوع در سؤالات و موضوعات مرتبط، از ویژگی‌های اثر حاضر است.

بنابراین گزارش، مجموعه چند جلدی «اندیشه‌های ناب»، کوششی است در راستای تبیین مسائل و معارف دینی که در قالب پرسش و پاسخ تنظیم شده و در هر دفتر از آن، به یکی از موضوعات معارف اسلامی پرداخته خواهد شد.

پیش از این، دفتر اوّل این مجموعه، تحت عنوان «سیره و فضائل حضرت زهرا(س)» که به تببین برخی از جنبه‌های با اهمیت شخصیتی حضرت فاطمۀ اطهر(س) پرداخته بود و نیز دفتر دوّم با عنوان «سیمای زن در اسلام» که به شرح و تبیین برخی از ابعاد مهم شخصیت زنان از منظر اسلام اختصاص داشت، منتشر شد و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

این اثر ارزشمند، به همّت مؤسسۀ فرهنگی مطالعاتی الزّهر(س)، در 192 صفحه و در قطع رقعی، تنظیم شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر یا تهیۀ این کتاب و سایر آثار معظّم‌له، با شماره تلفن 34463671-0311 تماس حاصل کنند.

captcha