عالمان دینی، منور‌ترین گنجینه‌های ایران ـ اسلامی‌ هستند
کد خبر: 1463232
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷

عالمان دینی، منور‌ترین گنجینه‌های ایران ـ اسلامی‌ هستند

گروه اجتماعی: امام جمعه بوکان گفت: عالمان و بزرگان دینی، منور‌ترین گنجینه‌های ایران ـ اسلامی‌ هستند که با رفتنشان به دیار باقی، جای خالی آن‌ها تا قیامت باقی می‌ماند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، ماموستا عبدالرحمان خلیفه‌زاده، امام جمعه بوکان امروز 2 آبان ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به جایگاه والای عالمان دینی در بین مردم کشورمان، افزود: عالمان و بزرگان دینی، منور‌ترین گنجینه‌های ایران_ اسلامی‌ هستند که با رفتنشان به دیار باقی، جای خالی آن‌ها تا قیامت در دنیا محفوظ و باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی از جمله بزرگان دینی بود که با تمامی وجود در راه قرآن کریم و آرمان‌های نظام اسلامی تلاش کرد و ثمره زحمات آن عالم بزرگوار و متقی همیشه چراغ راه جوانان این مرز و بوم خواهد ماند.

ماموستا خلیفه‌زاده، اظهار کرد: گفتار و رفتار نیک باعث سعادت بشر می‌شود، جوانان باید همیشه بزرگان دینی را الگوی راه رستگاری و زندگی دنیوی خویش قرار دهند.

وی با استناد به آیاتی از قرآن کریم در مورد توصیه‌های خداوند به انسان‌ها، افزود: خداوند متعال راه سعادت را به انسان‌ها نشان داده است و قرآن کریم این معجزه بزرگ الهی را برای تمامی زمان‌ها قرار داده است، مومن مسلمان با تحقیق و مطالعه باید به یقین برسد و از اسلام آمریکایی و فرق‌های نو ظهور و ساختگی استکبار جهانی دوری کند.

امام جمعه بوکان، با اشاره ماه محرم و فضیلت‌های معنوی این ماه، افزود: سالار شهیدان امام حسین(ع) با شجاعت، استقامت، بردباری، ایثار و کلام حق خویش در س زندگی به تمامی آهاد مردم در هر مقطع زمانی دادند.
 

captcha