مجالس عزاداری محرم با معرفت قرآنی، اسلامی و دینی همراه باشد
کد خبر: 1463240
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
حجت‌الاسلام میرعمادی:

مجالس عزاداری محرم با معرفت قرآنی، اسلامی و دینی همراه باشد

گروه اجتماعی: خطیب جمعه خرم‌آباد با تاکید بر این‌که مجالس عزاداری سیدالشهداء باید مجالس معرفت همراه با معرفت قرآنی و دینی باشد، افزود: باید از مجالس سیدالشهداء بهره‌برداری کنیم زیرا امام حسین(ع) برای احیای اسلام و زنده کردن احکام نورانی اسلامی قیام کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های امروز نمازجمعه خرم‌‌آباد در مصلی الغدیر این شهر،  با تسلیت به‌مناسبت فرا رسیدن ایام محرم و آغاز قیام کربلا، افزود: محرم ماه ابراز عشق و محبت به وجود مقدس حضرت سیدالشهداء (ع) است که در این ماه باید عزاداری سید‌الشهدا مقدس و با عظمت برگزار شود.
وی با بیان این‌که قیام سرخ امام حسین(ع) آثار و نتایج فراوانی دارد، اضافه کرد: امام حسین (ع) زینت آسمان و زمین، امام عزت‌ها، برکت‌ها، شرب‌ها و صاحب علوم و ذخایر الهی است.
خطیب جمعه خرم‌آباد با تاکید بر این‌که مجالس عزاداری سیدالشهداء باید مجالس معرفت همراه با معرفت قرآنی، اسلامی و دینی باشد، خاطرنشان کرد: باید از مجالس سیدالشهداء بهره‌برداری کنیم زیرا امام حسین(ع) برای احیای اسلام و زنده کردن احکام نورانی اسلامی قیام کرده است.
امام جمعه خرم‌آباد بر حفظ شئونات عزاداری امام حسین(ع) در استان لرستان و شهرستان خرم‌آباد تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های فرهنگی نباید اجازه دهند کارهایی که با عزاداری امام حسین(ع) منافات دارد انجام پذیرد.
وی با بیان این‌که دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی نباید تنها به عزاداری بسنده کنند بلکه باید از مبلغان دینی در این ماه حداکثر استفاده را ببرند، افزود: آرمان امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بوده است و به همین منظور هفته نخست محرم به این نام نام‌گذاری شده است.
امام جمعه خرم آباد متذکر شد: امام حسین(ع) فرموده که هدف از قیام و نهضت من اصلاح جامعه و هدایت مردم بوده است از این رو باید بدانیم امر به معروف و نهی از منکر راه اصلاح هدایت جامعه است و اگر جامعه می‌خواهد اصلاح شود باید از طریق امر به معروف و نهی از منکر باشد.
حجت‌الاسلام میرعمادی در ادامه ضمن تسلیت رحلت آیت‌الله مهدوی‌کنی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی محبوب دل همه مردم بود و تشییع جنازه این عالم دینی گواه بر محبوبیت آن دارد.
امام جمعه خرم‌آباد افزود: آیت‌الله مهدوی‌کنی دارای ویژگی‌های زیادی از جمله خیرخواهی، دلسوزی، مشی انقلاب، ثبات قدم و ایستادگی در راه حق و ولایت بوده است.
وی بیان کرد: ایشان الگوی ثبات قدم بوده و در قبل از انقلاب و بعد از انقلاب هرگز در مسیر ولایت و حق دچار تزلزل نشد و با صراحت و شجاعت از مسیر ولایت امام و رهبری دفاع کرد.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه با اشاره به صدور حکم اعدام روحانی برجسته شیعه عربستان افزود : این حکم از سوی حکومت آل صعود صادر شده و اجرای آن دور از انتظار نیست اما با این اقدام پایه های حکومت استبدادی آل صعود به لرزه در خواهد آمد.

وی اظهار کرد: دامنه موج بیداری اسلام سراسر سرزمین حجاز را فرا خواهد گرفت و دنیا باید به این حکم معترض باشد و این در حالی است که آمریکا و متحدانش در برابر این ظلم نیز سکوت کرده‌اند.

captcha