اعلام اسامی داوران ایرانی و خارجی مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان
کد خبر: 1463566
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴

اعلام اسامی داوران ایرانی و خارجی مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان

گروه فعالیت‌های قرآنی: پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان با حضور داورانی از کشورمان، همچنین مصر، ترکیه، اندونزی، عراق و سوریه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در دو بخش «حفظ کل و قرائت تحقیق» و «فراخوان مقاله و پایان‌نامه»، 11 دی‌ماه سال جاری با هدف اتحاد دانشجویان جهان اسلام حول محور قرآن کریم، تعامل علمی- فرهنگی در بین نخبگان جهان اسلام، ایجاد زمینه نشر و بسط فرهنگ معارف و اخلاق قرآنی در بین دانشجویان و تشویق و ترغیب دانشجویان و دانشگاهیان به یادگیری و پیشرفت در فعالیت‌های قرآنی آغاز می‌شود.
دبیری پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان را حمید صابرفرزام، رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و دبیر اجرایی مسابقات را زهرا نقی‌زاده، برعهده دارد.

در بخش داوری این دوره از مسابقات، رحیم خاکی به عنوان رئیس کمیته عالی نظارت و کریم دولتی و احمد احمد نعینع از مصر، اعضای کمیته نظارت هستند، همچنین علی سرابی، رئیس کمیته فنی و عبدالرسول عبایی، رئیس کمیته داوران خواهد بود.
پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در بخش داوری میزبان حمیدرضا مستفید، داور وقف و ابتدا؛ محمدرضا ستوده‌نیا، داور تجوید؛ مهدی دغاغله، داور صوت؛ قاسم رضیعی، داور لحن؛ حجت‌الاسلام محمد حاج‌ابوالقاسم، داور حسن حفظ و  معتز آقایی به عنوان هادی حفاظ خواهد بود.
داوران خارجی این دوره از مسابقات نیز از کشورهای مصر، ترکیه، اندونزی، سوریه و عراق هستند که تاکنون حضور افرادی همچون؛ اسحاق دانش از ترکیه به عنوان داور صوت و تجوید؛ عقیل حسین منور از اندونزی به عنوان داور صوت؛ محمد انس العربی القبانی از سوریه به عنوان داور وقف و ابتدا و شیخ عبدالحکیم عبداللطیف از مصر به عنوان داور بخش حفظ قطعی شده است.
پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان با حضور نمایندگانی از بیش از 50 کشور جهان برگزار خواهد شد که ارزیابی اولیه از نمایندگان معرفی شده به مسابقه، از طریق بررسی لوح‌های فشرده و نیز ارتباط تلفنی صورت گرفته است؛ در این مسابقات دو نفر نیز به عنوان نمایندگان ایران اسلامی در رشته‌های حفظ کل قرآن و قرائت حضور خواهند داشت که پس از گذر از مرحله انتخابی اسامی این افراد در پایان آبان‌ماه 1393 اعلام می‌شود.
علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی مسابقات به نشانی www.muslimstudents.ir  مراجعه کنند.
گفتنی است، پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی دانشجویان مسلمان به همت سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور 11 تا 14 دی‌ماه 1393 با حضور نمایندگانی از 50 کشور جهان در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

captcha