مراسم تجلیل از ۶۵ حافظ کل شعب بیت‌الاحزان برگزار شد
کد خبر: 1463638
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
در قائمیه فارس؛

مراسم تجلیل از ۶۵ حافظ کل شعب بیت‌الاحزان برگزار شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مراسم تجلیل از ۶۵ حافظ کل شعبه‌های بیت‌الاحزان در شهرستان‌های رستم، نورآباد ممسنی و کازرون، دوم آبان‌ماه، در شهر قائمیه فارس برگزار شد.

مهدی شهسوار، مسئول روابط عمومی مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت:  جشنواره تجلیل از 65 حافظ کل قرآن کریم بیت‌الحزان شعبه‌های شهرستان‌های رستم، نورآباد ممسنی و کازرون، روز گذشته، دوم آبان‌ماه، همزمان با اقامه نماز مغرب و عشا در شهر قائمیه استان فارس برگزار شد.

وی ادامه داد: بخشی از این حافظان کل که اکثریتشان بانوان بودند طی سال‌های گذشته در این شعبه‌های بیت‌الاحزان موفق به حفظ کل قرآن شدند و برخی دیگر در سال جاری به این موفقیت دست پیدا کردند.

شهسوار اضافه کرد: در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) به بیان نکاتی درباره اهمیت و ارزش حفظ قرآن کریم، چگونگی فعالیت‌های قرآن در آن سه شهرستان و آغاز فعالیت اولین شعبه بیت‌الحزان در شهر قائمیه و وجود 15 شعبه در شهرستان‌های شهرستان‌های رستم، نورآباد ممسنی و کازرون مناطق، سخنرانی کرد.

وجود 95 شعبه بیت‌الاحزان در سراسر استان فارس

مسئول روابط عمومی مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با اشاره به اینکه 95 شعبه در سراسر استان فارس وجود دارد، اظهار کرد: این مراسم به حمایت حجت‌الاسلام احمد خسروی، مسئول بیت الاحزان شعبه قائمیه و با همکاری سایر شعب بیت الاحزان در شهرستان‌های مربوطه و همچنین حوزه نماینده ولی‌فقیه در شهر قائمیه برگزار شد.

وی تأکید کرد: از دیگر برنامه‌های این مراسم تلاوت قرآن توسط دو خواهر و برادر روشندل معلول بی‌سواد به نام‌های علی‌اصغر کاویانی حافظ21 جزء و سمیه کاویانی حافظ 10 جزء از قرآن کریم که ساکن روستایی از توابع شهر قائمیه که توسط اعزام معلم از سوی بیت الاحزان شعبه قائمیه به حفظ قرآن روی آورده‌اند، بود.

شهسوار بیان کرد: حجت‌الاسلام علیرضا حدائق، استاد اخلاق از دیگر سخنرانان این مراسم بود که برطرف شدن مشکلات و معضلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را در گرو تکیه بر معارف حقه الهی و آموزه‌های قرآنی دانست. سپس حجت الاسلام عباسی، امام جمعه شهر قائمیه سخنرانی کرد.

پایان بخش این برنامه حجج اسلام حدائق، عباسی و جودکی، مسئول بیت الاحزان شعبه شیراز از زمین و ساختمانی که توسط کمک خیرین به منظور ساختمان جدید بیت الاحزان شعبه قائمیه، آماده احداث شده است، بازدید کردند.

captcha