روز قیامت باید پاسخگوی هر کلمه‌ای باشیم که بر زبان رانده‌ایم؛ مستند مداحی کنیم
کد خبر: 1463737
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۲
هشدار خورسندی به جامعه مداحان:

روز قیامت باید پاسخگوی هر کلمه‌ای باشیم که بر زبان رانده‌ایم؛ مستند مداحی کنیم

گروه جامعه: رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی کشور خواستار تبعیت جامعه مداحان از مقام معظم رهبری در مقتل خوانی شد و هشدار داد: روز قیامت همه باید پاسخگوی هر کلمه‌ای باشیم که بر زبانمان جاری شده‌است پس مستند مداحی کنیم.

مصطفی خورسندی، رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی کشور در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مداحان کشور را به تعمق و دقت به هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا دعوت کرد و گفت: امام حسین(ع) می‌فرمایند: من برای احیای دین جدم و برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم. پس باید دقت کنیم که امر به معروف و نهی از منکر واجبی است که خود حضرت و تعداد زیادی از اطرافیانشان به شهادت می‌رسند و خانواده ایشان به اسارت می‌روند تا این واجب فراموش شده اقامه‌ شود.
وی ادامه داد: ذاکران امام حسین(ع) احیای امر به معروف بکنند که منتج به تذکر لسانی شود. اگر کار خوبی دیدند تشکر کنند و کاری کنند که مردم تشویق به ادامه کار خوب شوند و اگر کار غلطی از کسی سر زد با مِهر و محبت به وی تذکر دهند.
خورسندی با اشاره به مضامین احادیث مربوط به امر به معروف و نهی از منکر مبنی بر اینکه «کسی که شما را دوست دارد شما را از کار بد نهی می‌کند» گفت: باید این مسئله فرهنگ‌سازی شود که وقتی کسی ما را از کار بدی باز می‌دارد ما را دوست دارد و می‌خواهد ما عاقبت به خیر شویم.
یک پیشنهاد: روز عاشورا تمام دسته‌های عزاداری شعار مرگ بر آمریکا سر دهند
وی به مصادف شدن روز عاشورا با روز 13 آبان ماه نیز اشاره و اعلام کرد: کانون مداحان و شعرای آئینی کشور پیشنهاد می‌کند قبل از اذان ظهر روز عاشورا یا در یک ساعت مقرر تمام دسته‌های عزاداری همزمان شعار مرگ بر آمریکا را سر دهند که این پیشنهاد به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم اعلام شده است.

تجمع هیئت‌های مذهبی در مقابل لانه جاسوسی در روز 13 آبان ماه (عاشورا)
رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی کشور از برگزاری تجمع عظیمی در مقابل لانه جاسوسی در روز عاشورا نیز خبر داد و گفت: هیئت‌های مذهبی روز عاشورا روبه روی لانه جاسوسی تجمع خواهند‌ کرد؛ ما باید به این نکته توجه کنیم که «هیهات منا الذلة» را از مکتب امام حسین(ع) دریافت کرده‌ایم.
یک تجمع: مداحان جوان پای درس اساتید بنشینند و روضه‌هایی مستند بخوانند
وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اهمیت مقتل خوانی در مراسم عزداری امام حسین(ع) از مداحان به ویژه مداحان جوان خواست پای درس اساتید بنشینند و حتماً روضه‌هایی که می خوانند مستند و از کتاب‌های معتبر باشد.
یک هشدار: روز قیامت همه باید پاسخگوی هر کلمه‌ای باشیم که بر زبانمان جاری شده‌است
خورسندی هشدار داد: روز قیامت همه باید پاسخگوی هر کلمه‌ای باشیم که از زبانمان جاری شده است؛ گاهی فردی حرفی می‌زند و یک جامعه شیعه را زیر سؤال می‌برد. دشمن تلاش می‌کند شیعه را مخرب و غیر منطقی جلوه دهد و ما نباید به این موضوع دامن بزنیم.
وی ادامه داد: الگوی ما مقام معظم رهبری است وقتی ایشان خودشان کتاب‌های مقتل را باز می‌کنند و از روی آن می‌خواهنند این درسی است برای ما و مداحان حداقل کتاب‌های منتهی الآمال (تاریخ و مقتل 14 معصوم(ص)) و کتاب لهوف سید ابن طاووس را در مراسم‌های عزاداری بخوانند تا مردم با مقتل‌ها انس بگیرند.

captcha