کار عملیاتی و پرهیز از شعارگویی سرلوحه فعالیت‌های ستاد امر به معروف قرار گیرد
کد خبر: 1463747
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷
حجت‏الاسلام نکونام:

کار عملیاتی و پرهیز از شعارگویی سرلوحه فعالیت‌های ستاد امر به معروف قرار گیرد

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: امربه معروف و نهی از منکر باید جایگاه واقعی خود را در جامعه پیدا کند و این مهم مستلزم تلاش ستادهای احیاء بر انجام کار عملیاتی و پرهیز از شعارگویی است.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‎الاسلام محمدعلی نکونام، سوم آبان ماه در جلسه ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان شهرکرد و معارفه رئیس ستاد احیای شهرکرد، با بیان اینکه لبیک به ندا و فرهنگ حسینی، انقلاب خمینی (ره) را رقم زد، بر لزوم حفظ و پاسداری از این انقلاب و ارزش والای امربه معروف و نهی از منکر تاکیدکرد.

مکتب حسینی ضامن بقاء و ماندگاری این انقلاب است

وی با تاکید بر اینکه اگر نبود مرام و فرهنگ نهضت حسینی در دل و جان این ملت به طور قطع انقلاب اسلامی شکل نمی‌گرفت، مکتب حسینی را ضامن بقاء و ماندگاری این انقلاب دانست و بر حفظ این دستاورد عظیم تا آخرین قطره خون تاکیدکرد.

حجت الاسلام نکونام عامل اصلی شکل گیری این انقلاب را نهضت حسینی دانست و گفت: مردم ما در طول این انقلاب شعار و هدف و مرامشان راه و منش حسین(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت بود.

ستاد احیاء آن گونه که باید رسالت خود را در جامعه ایفا نمی‌کند

وی با بیان اینکه متاسفانه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر آن گونه که باید رسالت خود را در جامعه ایفا نمی‌کند، بر لزوم الگوگیری این ستاد از راه و منش نهضت حسینی در راستای زنده نگه داشتن ارزش و آرمان‌های اسلامی تاکیدکرد.

حجت الاسلام نکونام با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر متن اسلام است افزود: امام حسین(ع) برای احیاء فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر و پویا و زنده نگه داشتن آن قیام کرد اما متاسفانه در جامعه این مهم رنگ باخته است.

وی با بیان اینکه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر باید تمام تلاش و دغدغه خود را برای احیاء این دو فریضه واجب الهی معطوف کند، غفلت در این زمینه را خسران و ناسپاسی به درگاه الهی دانست و خاطرنشان کرد: امربه معروف و نهی از منکر باید جایگاه واقعی خود را در جامعه پیدا کند.

نازیبایی موجود در جامعه نتیجه بی توجهی به امر به معروف و نهی از منکر است

امام جمعه شهرکرد نارسایی‌ها و نازیبایی موجود در جامعه را نتیجه بی توجهی نسبت به این دو فریضه واجب دانست و با بیان اینکه ستاد در این راستا نقش آفرین نبوده است گفت: متاسفانه ستادهای امر به معروف در راستای مقابله و مبارزه با نازیبایی ها و انحرافات نقش خود را به شکل مطلوب ایفا نکرده است.

وی ستادهای احیاء امر به معروف را بر انجام کار عملیاتی و پرهیز از شعارگویی توصیه و سفارش کرد و گفت: خوشبختانه ستادهای قوی و منسجمی در شهرستان‌های استان وجود دارد که باید ستاد مرکز موتور محرک آنها در انجام کارهای عملیاتی باشد.

حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه احیاء امر به معروف در جامعه تحقق یافتنی است، تصریح کرد: اسلام هیچ گاه حکم و دستور اجرا نشدنی برای جامعه مسلملنان صادر نمی‌کند بنابراین اگر نمی‌توانیم حکم خدا را اجرا کنیم مشکل از ناحیه ماست که باید با تلاش و اخلاص و عمل درست و سنجیده در راستای تحقق آن تلاش کرد.

به گزارش ایکنا، حجت‎الاسلام سیدمحمد احمدی با حکم نماینده ولی فقیه در استان به عنوان رئیس ستاد احیاء شهرستان شهرکرد منصوب شد.

captcha