مدارس صدرا از الزامات زیرساخت فرهنگی در حوزه معارف دینی است
کد خبر: 1463837
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴

مدارس صدرا از الزامات زیرساخت فرهنگی در حوزه معارف دینی است

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان مدارس صدرا را از الزامات زیرساخت فرهنگی در حوزه معارف دینی دانست و گفت: سفر مقام معظم رهبری پایه‌گذار تقویت بنیه معرفتی و اعتقادی نسل جوان و نوجوان در این استان شد.

حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با اشاره به بهره‌برداری رسیدن دبیرستان دخترانه صدرای قروه از اول آبان‌ماه اظهار کرد: مدارس صدرا تقویت‌کننده بنیه معرفتی و اعتقادی نسل جوان کردستان هستند.
وی افزود: نگاه دلسوزانه و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب به کردستان در سفر به شهرستان‌های مختلف استان و نشست‌های گوناگون، نقشه راه استان در همه کارها و ابعاد است و همه باید استراتژی خود را بر مبنای آن تعیین کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی ‌کردستان عنوان کرد: این فرمایشات با نگاهی هوشمندانه به همه اقتضائات و ویژگی‌های استان فرهنگی کردستان بیان شده و از این‌رو چراغ راه همه ماست.
وی مدارس صدرا را از الزامات زیرساخت فرهنگی در حوزه معارف دینی دانست و افزود: سفر مقام معظم رهبری پایه‌گذار تقویت بنیه معرفتی و اعتقادی نسل جوان و نوجوان استان شد.
حجت‌الاسلام صفی‌یاری با اشاره به اینکه در سفر معظم‌له چندین طرح عمرانی در بخش تبلیغات اسلامی مصوب شد، بیان کرد: یکی از این طرح‌ها مدارس صدرا بود که در بیجار و قروه به‌‌عنوان دو شهرستان خاص در کردستان به تصویب رسید و امروز دومین مدرسه صدرای دخترانه در قروه بهره‌برداری می‌شود. دو مدرسه پسرانه هم تا پایان امسال تکمیل شده و از سال آینده دانش‌آموز پذیرش خواهد کرد.
وی یکی دیگر از زیرساخت‌های فرهنگی که در سفر مقام معظم رهبری به کردستان محقق شد را احداث مجتمع‌های فرهنگی نور ذکر کرد و افزود: از ۹ مجتمع تاکنون شش واحد بهره‌برداری و مجتمع‌های مریوان، سروآباد و سقز نیز تا پایان امسال افتتاح می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، تنها یک شهرستان استان فاقد مجتمع نور خواهد بود که این موضوع نیز در دست پیگیری است.
وی با تأکید بر اینکه نگاهی جهادی در همه بخش‌های سازمان تبلیغات اسلامی حاکم است، مدارس صدرا را از پیش‌زمینه‌های توجه به فرهنگ و جوانان اعلام و عنوان کرد: در کردستان مدیریت و کار جهادی از اردیبهشت‌ماه سال ۸۸ آغاز شده و حرکتی شتابان با رعایت اصول و ساختارها در حال انجام است.
حجت‌الاسلام صفی‌یاری یادآور شد: در ظرف پنج سال گذشته ۴۴ طرح عمرانی کوچک و بزرگ از خانه عالم تا مدارس صدرا و مجتمع‌های نور توسط اداره تبلیغات اسلامی کردستان از برکات سفر رهبر معظم انقلاب به بهره‌برداری رسیده است.

captcha