سخنرانان دارای قدرت تحلیل و توانایی تطبیق تاریخی باشند/ هدف گریاندن‌ نباشد
کد خبر: 1465328
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳
مؤلفه‌های منبر عاشورایی از نگاه ‌آیت‌الله ممدوحی؛

سخنرانان دارای قدرت تحلیل و توانایی تطبیق تاریخی باشند/ هدف گریاندن‌ نباشد

گروه سیاسی: عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت تحلیل جریان کربلا گفت: لازم است سخنرانان هیئات قدرت تحلیل و تطبیق این جریان را با شرایط امروز جهان اسلام داشته باشند.

آیت‌الله حسن ممدوحی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به ویژگی‌های سخنرانان در مجالس عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) اظهار کرد: اولین امری که واعظان در چنین مراسمی باشد داشته باشند، این است که قدرت تحلیل و تطبیق داشته باشند.
وی افزود: سخنرانان هیئات مذهبی باید بتوانند جریان اباعبدالله الحسین(ع) را به خوبی تحلیل کنند و و این قدرت را داشته باشند که به مردم تفهیم کنند اباعبدالله الحسین(ع) امام امروز آنهاست و برای مردم امروز نیز برنامه دارد؛ اینگونه تصور نشود که اهداف و برنامه‌های امام حسین(ع) برای هزار سال پیش بود و با شهادت ایشان به اتمام رسیده است.
ممدوحی گفت: سخنرانان لازم است مسئله عاشورا را برای مردم ملموس کنند و مردم را با این جریان گره بزنند والا اگر بخواهند حرفی بزنند و مردم گریه کنند و بروند خاصیت چندان زیادی نمی‌تواند داشته باشد.
وی با اشاره به دلایل حضور امام حسین(ع) در کربلا و مقابله ایشان با سپاه دشمن گفت: ایشان با آنکه می‌دانستند جریان از چه قرار است به سمت کوفه حرکت کردند و فرزندان خود را نیز به همراه بردند؛ این اقدام برای آن بود که حضرت احساس کردند که دین در خطر است.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: این اقدام از سوی امام حسین(ع) نشان می‌دهد که امروز نیز اگر چنین خطری متوجه دین باشد، عزاداران و طرفداران اباعبدالله‌الحسین (ع) نیز باید چنین عمل کنند.
ممدوحی در مورد وضعیت امروز جهان اسلام و صف‌کشی مدعیان اسلام دروغین در برابر جهان اسلام گفت: با توجه به شباهت این صف‌کشی با رویارویی اسلام یزیدی، ضرورت دارد سخنرانان قدرت تطبیق این دو جریان را با یکدیگر داشته باشند.

captcha