نگهداری مجمو عه‌ای از تلاوت‌های قاریان نسل اول در کتابخانه آستان حسینی
کد خبر: 1465495
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷

نگهداری مجمو عه‌ای از تلاوت‌های قاریان نسل اول در کتابخانه آستان حسینی

گروه بین‌الملل: مجموعه‌ای از برترین تلاوت‌های قاریان نسل اول جهان اسلام در سال ۱۹۴۰ میلادی در کتابخانه تخصصی قرآنی آستان مقدس امام حسین(ع) نگهداری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حسینی، در کتابخانه تخصصی قرآنی آستان حسینی وابسته به واحد اطلاع‌رسانی دارالقرآن این آستان که نشر فرهنگ قرآنی را در دستور کار قرار داده است، مجموعه‌ای از فایل‌های صوتی تلاوت‌های برتر قاریان نسل اول جهان اسلام در سال 1940 میلادی نگهداری می‌شود.
صفاء السیلاوی، مسئول این کتابخانه گفت: این مجموعه شامل تلاوت‌های قاریان‌ مصری و ایرانی و تلاوت‌های نادر قاریان جهان اسلام که در مسابقات و محافل قرآنی بین‌المللی شرکت کرده‌اند، است.
وی افزود: تلاوت‌های قرآنی قاریان عراقی به سبک‌های مختلف نیز در این کتابخانه قابل دسترسی است.
السیلاوی تصریح کرد: در کتابخانه قرآنی آستان حسینی علاوه بر نگهداری مجموعه فایل‌های صوتی قرائت قرآن، دوره‌های حفظ قرآن و آموزش قرائت صحیح توسط اساتید برجسته تجوید و قرائت نیز برگزار می‌شود.
وی یادآور شد: این روزها بخشی از کتابخانه که کتب ادعیه، زیارتنامه‌ها و مرثیه‌سرایی حسینی با صدای مداحان قدیمی و جدید در آن نگهداری می‌شود، با استقبال گسترده کسانی مواجه شده که خواهان این گونه آثار هستند.
صفاء السیلاوی گفت: همچنین کتاب‌هایی در زمینه اعتقادات اسلامی، فقه و تفاسیر نیز به صورت لوح‌های فشرده (CD) و (DVD) و (MP3) در بخش کتابخانه الکترونیکی نگهداری می‌شود.
وی در پایان تأکید کرد: کتابخانه قرآنی آستان حسینی در کربلا تنها کتابخانه‌ عراق است که مجموعه تلاوت‌های قرآن در آن قابل دسترسی است.

captcha