ارادت مسیحیان به حضرت عباس(ع) از اعتقاد قلبی آن‌ها نشئت می‌گیرد
کد خبر: 1466603
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
عضو شورای خلیفه‌گری ارامنه اراک:

ارادت مسیحیان به حضرت عباس(ع) از اعتقاد قلبی آن‌ها نشئت می‌گیرد

گروه اجتماعی: هاکوپیانز ارادت به ساحت مقدس حضرت عباس(ع) را اعتقادی قلبی عنوان کرد و گفت: این مهم ریشه در دل و احساسات پاک انسانی داشته و به دین و مذهب خاصی متصل نیست.

رازمیک هاکوپیانز، عضو شورای خلیفه‌گری ارامنه اراک در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، در رابطه با ارادت اقلیت‌های مذهبی به ائمه معصومین(ع) به‌ویژه حضرت عباس(ع) ضمن تسلیت به‌مناسبت فرارسیدن سالروز  تاسوعا و عاشورای حسینی به مسلمانان، گفت: با توجه به این مطلب که شماری از جامعه مسیحیت در ایران اسلامی زندگی می‌کنند بی‌دلیل نیست که از فرهنگ آنان تأسی گرفته و نسبت به امامان معصوم ارادت خاص و ویژه داشته باشند.

وی با بیان این مطلب که مسیحیت و اسلام هر دو از ادیان الهی هستند و برای حفاظت از ارزش‌های دینی باید از تمامی توان استفاده کرده و اجازه تحریف داده نشود، اضافه کرد: همنشینی و هم‌زیستی مسلمانان و ارامنه و ایجاد تعامل دوسویه این دو دین الهی را در کنار یکدیگر جمع کرده است.

هاکوپیانز در ادامه با اشاره به این مطلب که دشمنان قصد دارند علاوه بر تفرقه‌افکنی بین مسلمانان بین دین مسیحیت، یهود و اسلام نیز شکاف ایجاد کنند، اظهار کرد: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی تعامل بین اسلام و دیگر ادیان و مذاهب الهی از قوت بیشتری برخوردارست.

کرامات حضرت عباس(ع)

وی با بیان این مطلب که حضرت عباس(ع) دارای فضائل و کراماتی هستند که دیگر مذاهب الهی نیز از آن بهره‌مند می‌شوند، اظهار کرد: بیان بزرگی و عنایت ایشان به سایر ادیان الهی به وفور دیده می‌شود که با کمی تأمل و بررسی می‌توان به آن دست یافت.

هاکوپیانز همچنین، اظهار کرد: تنها جامعه مسیحیت نیست که به آن حضرت توجه و عانایت خاص دارند؛ چراکه دیده شده ادیانی همچون زرتشت، یهود و ... نیز برخی از عنایات وارد شده را مدیون ایشان ودیگر امامان مسلمانان می‌دانند.

وی در بخشی از سخنان خویش به داستانی در این مورد اشاره کرد و گفت: تاکسی فرد روحانی را سوار ماشین کرد و از وی کرایه دریافت نکرد و به او بسیار احترام می‌گذاشت در حالی که راننده تاکسی ارمنی بود، راننده تاکسی می‌گفت من ارمنی هستم خداوند به من بچه نمی‌داد متوسل به حضرت عیسی(ع) و حضرت مریم(س) شدم؛ لذا از رانندگان مسلمان شنیده بودم اگر بچه می‌خواهید به باب‌الحوائج حضرت عباس(ع) متوسل شوید .روزی اتفاقی هیئتی در خیابان به نام آن حضرت سینه می‌زدند من مجبور شدم ماشین را در جایی پارک کنم و منتظر بمانم ناخودآگاه از ماشین پیاده شدم و به ایشان متوسل شدم و بعد از مدتی صاحب پسری شدم نام او را عباس گذاشتم.

این مقام مسئول با بیان این مطلب که حضرت عباس(ع) و دیگر ائمه همیشه و در همه جا حاجت افراد را به استجابت می‌رساند، اضافه کرد: برای دستیابی به حاجات تنها داشتن نیت پاک و بی‌غل و غش نیاز است؛ بنابراین ایشان برای رساندن افراد به حوائج به دل‌های پاک آنان نگاه می‌کنند.

حضرت عباس(ع)؛ مظهر عشق و وفاداری

وی در بخش از سخنان خویش حضرت عباس(ع) را مظهر عشق، محبت، شجاعت و وفاداری نام برد و گفت: تمامی این شاخصه‌ها باید در رفتار آحاد مردم در ادیان مختلف باشد و مزین بودن به این مؤلفه‌های رفتاری تنها در قالب مسلمان بودن یا مسیحیی بودن تعریف نشده و خداوند متعال بر تمامی بندگان خویش امر فرمودند.

هاکوپیانز هم‌زیستی بسیار نزدیک و تنگاتنگ بین مسلمانان با جامعه مسیحیت را سبب ایجاد محبت دوسویه و تعاملی انسان‌دوستانه عنوان کرد و گفت: خوشبختانه ما با مسلمانان در کمال آزادی و حسن رفتار زندگی می‌کنیم؛ ازاین رو با فرارسیدن مناسبت‌های مذهبی در مراسم یکدیگر شرکت و در ایجاد وفاق ملی و توسعه حسن انسان‌دوستانه کوتاهی و غفلت نخواهیم کرد.

وی در ادامه سخنان خویش با بیان این مطلب که جامعه مسیحیت و مسلمانان همواره بر مناسبت‌های دیگر احترام می‌گذارند، به ارادت خاص این جامعه به امام حسین(ع)، امام رضا(ع) و حضرت عباس(ع) نیز اشاره کرد و گفت: جامعه ارامنه به این بزرگواران احترام گذارده و از ایشان طلب حاجت می‌کنند.

عضو شورای خلیفه‌گری ارامنه اراک در پایان، ارادت به ساحت مقدس حضرت عباس(ع) را اعتقادی قلبی عنوان کرد و گفت: این مهم ریشه در دل و احساسات پاک انسانی داشته و به دین و مذهب خاصی متصل نیست.

captcha