آمادگی نهاد کتابخانه‌ها برای راه‌اندازی کتابخانه‌های تخصصی قرآن
کد خبر: 1474018
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱
اللهیاری ‌فومنی اعلام کرد:

آمادگی نهاد کتابخانه‌ها برای راه‌اندازی کتابخانه‌های تخصصی قرآن

گروه ادب: معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از آمادگی این نهاد برای راه‌اندازی کتابخانه‌های تخصصی قرآن در کشور خبر داد.

محمد اللهیاری‌‌فومنی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره برنامه نهاد کتابخانه‌ها برای ایجاد کتابخانه‌های تخصصی قرآن گفت: کتابخانه تخصصی قرآن عمدتاً در شهرهایی مانند مشهد و قم وجود دارد و همچنین در شهرهای دیگر در دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های علوم قرآن و حدیث و حوزه‌های علمیه وجود دارد.

وی با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور متولی کتاب‌خانه‌های عمومی است، افزود: در کتابخانه‌های عمومی کشور در رده‌های مختلف دیویی کتاب‌هایی گوناگونی وجود دارد، اما اگر این نیاز احساس شود که کتابخانه تخصصی قرآن در یک شهر یا استان به صورت پایلوت به موضوع خاصی اختصاص یابد، حتماً نسبت به این موضوع اقدام خواهیم کرد.

اللهیاری‌فومنی با بیان اینکه آمادگی راه‌اندازی کتابخانه تخصصی قرآن را داریم، ادامه داد: طبیعی است که دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های علوم قرآن و حدیث دارای کتابخانه هستند و اگر اعلام نیاز از سوی این مراکز به نهاد کتابخانه‌ها اعلام شود، ما آمادگی این کار را داریم.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه یادآور شد: اگر اعلام شود که کتابخانه‌های موجود در پژوهشکده‌ها و حوزه‌های علمیه شهرها و استان‌ها کافی نیست، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نقش خود را در این زمینه ایفا خواهد کرد.

گفتنی است، در حال حاضر 3200 کتابخانه عمومی در شهر و 700 کتابخانه در روستاهای کشور وجود دارد که این کتابخانه‌ها بیش از 27 میلیون منبع اعم از فارسی، لاتین، کودک و کمک‌درسی را دارا هستند.

captcha