مسیر زائران اربعین در دست تعمیر/ ۳ آذر زمان اعزام کاروان‌ها مشخص می‌شود
کد خبر: 1474175
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
نظافتی خبر داد:

مسیر زائران اربعین در دست تعمیر/ ۳ آذر زمان اعزام کاروان‌ها مشخص می‌شود

گروه جامعه: مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به وضعیت نامناسب جاده چزابه از تعمیر و آسفات این جاده برای حرکت راحت‌تر زائران اربعین خبر داد.

محسن نظافتی، مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از تداوم ثبت‌نام زائران متقاضی حضور در زیارت اربعین در دفاتر خدمات زیارتی سراسر کشور خبر داد و گفت: از ابتدای ماه صفر (سوم آذر ماه) زمان حرکت زائران برای عبور از مرز اعلام می‌شود.
وی از حضور خود و تعدادی از مسئولان ستاد ساماندهی اربعین در مرزهای شلمچه و چزابه خبر داد و گفت: مسائل مربوط به مرزهای خروجی کشور بررسی و راهکارهایی برای تسهیل امور ارائه شد.
نظافتی با اظهار امیدواری از اینکه مشکلات سال گذشته از جمله صف‌های طولانی برای خروج از کشور وجود نداشته باشد، اعلام کرد: جاده چزابه در وضعیت بسیار نامناسبی قرار داشت که در حال حاضر این جاده در حال آسفالت شدن است و امیدواریم با جدیت مسئولان تا آغاز سفر زائران اربعین کار این جاده به پایان برسد.
وی از کم بودن زمان برای اتمام بازسازی این جاده سخن گفت و عنوان کرد: به نظر می‌رسد باید ساعت کار، تعداد کارگران و تجهیزات افزایش داده شود تا جاده قبل از آغاز سفر اربعین آماده باشد چرا که یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما جاده چزابه است. 
لازم به ذکر است: سازمان حج و زیارت به دلیل بروز مشکلات متعدد برای زائرانی که سال گذشته در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت کرده‌ بودند، در سال جاری طی برنامه‌ای به ساماندهی این زائران اقدام و از تمامی متقاضیان حضور در مراسم اربعین خواسته است در دفاتر زیارتی ثبت‌نام و منتظر اعلام زمان حرکتشان برای عبور از مرز باشند تا ازدهام در مرزها ایجاد نشود.

captcha