معرفی برگزیدگان بیست‌ویکمین دوره کتاب سال دانشجویی/ کتاب سال قرآنی انتخاب نشد
کد خبر: 1474562
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
در حضور طیبی انجام شد؛

معرفی برگزیدگان بیست‌ویکمین دوره کتاب سال دانشجویی/ کتاب سال قرآنی انتخاب نشد

گروه ادب: بیست‌و‌یکمین جشنواره کتاب سال دانشجویی در حالی پیش از ظهر امروز با معرفی ۱۵ برگزیده به کار خود پایان داد، که بخش ویژه کتاب سال قرآنی امسال برگزیده‌ای نداشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آئین اختتامیه بیست‌و‌‌یکمین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی و پنجمین کتاب سال قرآنی دانشجویی صبح امروز، سه‌شنبه 27 آبان‌ماه با حضور حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی، عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان، مهدی فیض، معاون فرهنگی  جهاد دانشگاهی،  و حمید صابرفرزام، رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و جمعی از اساتید و دانشجویان در پژوهشکده فرهنگ و هنر برگزار شد.

در این مراسم از 15 اثر برگزیده و 26 شایسته تقدیر تجلیل شد. اسامی برگزیده‌ها و شایسته تقدیر به شرح زیر است.

گروه علوم انسانی و اجتماعی در شاخه تألیف

«کتابشناسی فهارس دست‌نویس‌های اسلامی کتابخانه‌های جهان؛ جلد دوم: پاکستان - دانمارک»، اثر حسین متقی

«تاریخ نساجی اصفهان در دوره قاجار و پهلوی»، نوشته عبدالمهدی رجایی

«باغ در حصار مصائب»، اثر علیرضا رجبعلی‌زاده

«اصول فقه کاربردی»، اثر حسین قافی

«توانبخشی در سندرم داون با رویکرد فعالیت بدنی» نوشته علی کاشی

«آگاهی فناوری، دیده‌بانی فناوری و فن‌کاوی» نوشته فرزانه میرشاه ولایتی و فرهاد نظری‌زاده به عنوان برگزیده معرفی شدند.

در بخش ترجمه نیز کتاب‌های «رابطه زهرآگین؛ آمریکا، عراق و بمباران شیمیایی حلبچه» نوشته یعقوب نعمتی، «روان‌شناسی اجتماعی، نوشته حمید شمسی‌پور و «قابلیت‌های کلیدی برای بهبود حکمرانی محلی؛ مفاهیم و استراتژی‌ها» نوشته محمدعلی رمضانی برگزیده شدند.

در همین گروه؛ «صفاخانه اصفهان در گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت: نوشته حیدر عیوضی، «تاریخ فرهنگ و تمدن ایران در عصر آل‌بویه» نوشته صادق حجتی، «از حیرت تا گرسنگی» نوشته مجید خادم، «برنامه‌ریزی سلامت شهری» اثر حسن خلیل‌آبادی»، «مطالعات امنیتی معاصر، نوشته علیرضا ثمودی به عنوان آثار شایسته تقدیر معرفی شدند.

بخش ویژه

گروه علوم قرآنی

دبیرخانه کتاب سال دانشجویی با مشارکت سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور، به منظور شناسایی مؤلفان و مترجمان آثار علوم قرآنی و ایجاد زمینه مناسب برای تولید و ترویج آثار دانشجویی در حوزه مباحث قرآنی، پنجمین جشنواره کتاب سال دانشجویی را برگزار کرده است که هیئت داوران با بررسی آثار رسیده این گروه، هیچ یک از شرکت‌کنندگان را واجد شرایط نداشت، از این رو به هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش جایزه تعلق نگرفت.

گروه کارآفرینی و اشتغال

در این گروه در شاخه ترجمه کتاب «زندگی و کار من» اثر ترجمه‌ای فرزانه جهادی شایسته تقدیر شد.

گروه اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی

در این گروه در شاخه تألیف کتاب «الگوی اندازه‌گیری سرمایه‌های اجتماعی در ایران» نوشته عبدالحمید دلشاد شایسته تقدیر شد.

گروه مؤلف جوان

در این گروه نیز هیئت داوران با بررسی محتوای آثار رسیده و سن مؤلفان و مترجمان آثار، هیچ یک از شرکت‌کنندگان را واجد شرایط مرلف جوان ندانست، از این رو جایزه ویژه این بخش به هیچ یک از شرکت‌کنندگان تعلق نگرفت.

گروه ناشر شایسته تقدیر

دبیرخانه کتاب سال دانشجویی، به دلیل تعدد آثار، غنای محتوا و استمرار فعالیت در راستای چاپ و نشر آثار دانشجویی و اثرگذاری بر فضای نشر آثار دانشجویی مؤسسات انتشاراتی  ارجمند، تیمورزاده، دیباگران تهران، خرسندی، نشر پژوهشی نوآوران شریف و آتی‌نگر را به عنوان ناشران شایسته تقدیر معرفی کرده است.

گفتنی است، علاقه‌مندان برای کسب اطلاع از اسامی برگزیدگان گروه‌های دیگر از جمله علوم پزشکی، علوم پایه، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و معماری و فنی و مهندسی می‌توانند به سایت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی مراجعه کنند.  

captcha