آغاز ثبت‌نام پیاده‌روی زائران اربعین حسینی در استان مرکزی/ زائران رایگان بیمه می‌شوند
کد خبر: 1474729
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
خلیل دل‌پاک خبر داد:

آغاز ثبت‌نام پیاده‌روی زائران اربعین حسینی در استان مرکزی/ زائران رایگان بیمه می‌شوند

گروه اجتماعی: مدیر سازمان حج و زیارت استان مرکزی از ثبت‌ نام پیاده‌وری زائران اربعین حسینی در استان خبر داد و گفت: زائران به‌صورت رایگان بیمه می‌شوند.

خلیل دل‌پاک، مدیر سازمان حج و زیارت استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: طبق مصوبه شورای ساماندهی زائران اربعین حسینی، ساماندهی زائران انفرادی در اربعین حسینی به سازمان حج و زیارت کشور واگذار شده که این مهم در سطح استان نیز اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به ثبت نام از متقاضیان، بیان کرد: بر اساس این مصوبه به‌منظور ثبت نام از علاقه‌مندان سامانه‌ای طراحی شده که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری سراسر استان جهت ثبت نام در این سامانه اقدام کنند.

د‌ل‌پاک اظهار کرد: براساس این مصوبه، تمامی زائرانی که در قالب طرح ساماندهی در ایام اربعین عازم عتبات شوند، به‌صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و سازمان حج و زیارت هزینه این خدمات را عهده‌دار شده است.

مدیر سازمان حج و زیارت استان مرکزی افزود: در ایام اربعین امسال ساماندهی زائران به‌جای مرز در شهرهای محل سکونت آنان و از طریق دفاتر خدمات زیارتی انجام و با توجه به توافقات صورت گرفته امکانات اسکان راهیان نور به‌صورت رایگان در اختیار زائران اربعین قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در سامانه فوق صرفاً تنظیم تاریخ خروج زائر از مرز و أخذ روادید متقاضیان مطرح است و سازمان حج و زیارت هیچ‌گونه تعهدی در قبال اسکان، تغذیه و حمل و نقل زائران بر عهده ندارد.

دل‌پاک افزود: متقاضیان باید حتماً در تاریخی که برای خروج از مرز درخواست کرده‌اند در پایانه مرزی مربوطه حضور داشته باشند، بنابراین لازم است به تاریخ خروج خود توجه داشته و نسبت به تأمین وسیله حمل و نقل و نحوه رساندن خود پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشند.

وی گفت: این سامانه به‌گونه‌ای طراحی شده که از یک نفر تا 40 نفر می‌توانند در قالب یک گروه ثبت نام کرده و در هر گروه یک نفر به‌عنوان سرگروه معرفی شوند.

مدیرسازمان حج و زیارت استان در پایان تصریح کرد: اعتبار تاریخ گذرنامه‌ها از زمان اعزام حداقل می‌بایست چهار ماه باشد؛ لذا لازم است تاریخ انقضاء گذرنامه متقاضی توسط کارگزاران کنترل شود.

captcha