برپایی دومین کنگره ملی قرآن، عترت و سلامت/ اجرای 3 پروژه تحقیقاتی جدید
کد خبر: 1474757
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷

برپایی دومین کنگره ملی قرآن، عترت و سلامت/ اجرای 3 پروژه تحقیقاتی جدید

گروه سلامت: دبیر گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی برپایی دومین کنگره ملی قرآن، عترت و سلامت در اسفندماه سال جاری و اجرای سه پروژه تحقیقاتی جدید در زمینه قرآن و سلامت را به عنوان مصوبات جلسه اخیر گروه یاد شده نام برد.

رحیم قربانی، دبیر گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به تشریح فعالیت‌های پیش روی این مجموعه پرداخت و یادآور شد: در راستای توسعه و تعمیق فرهنگ غنی قرآن کریم و مکتب حیات بخش اهل‌بیت(ع) و نیز ارتقای کیفی و کمی و نهادینه کردن فعالیت‌های قرآن، عترت و سلامت در بین اعضای جامعه پزشکی و فعالان حوزه سلامت کشور، این گروه بر‌اساس پیشنهاد مجمع عمومی فرهنگستان تشکیل شده است.
قربانی استفاده از مفاهیم قرآنی و سنت و سیره اهل بیت(ع) در ارتقای سلامت جامعه، زمینه سازی برای استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جامعه پزشکی در راستای فرهنگ سازی انس با قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) در بین اعضای جامعه پزشکی، زمینه سازی جهت حضور قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) در بین فراگیران اعم از دانشجویان، دستیاران تخصصی و فوق تخصصی، اساتید و اعضای هیئت علمی و سایر اعضای جامعه پزشکی و نیز در مراکز بهداشتی درمانی و همچنین ارائه نظرات مشورتی و کارشناسی به مدیران، دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف را بخشی از وظایف این مجموعه معرفی کرد.
ارتباط، تعامل و همکاری با انجمن‌های علمی تخصصی پزشکی و پیراپزشکی، زمینه سازی برای توسعه پژوهش‌های قرآن، عترت و سلامت در عرصه سلامت علوم پزشکی، برگزاری همایش‌ها و کنگره‌های ملی و بین‌المللی در زمینه قرآن، عترت(ع) و سلامت حضور و مشارکت در کنگره‌های علمی تخصصی مختلف در زمینه قرآن، عترت و سلامت، حضور در فضای مجازی و رسانه‌ای و نیز بررسی و زمینه سازی برای تصویب قوانین مورد نیاز جهت حضور قرآن، عترت(ع) و سلامت در جامعه پزشکی از دیگر مواردی بود که قربانی از آن‌ها به عنوان بخش دیگری از وظایف این گروه نام برد.

برپایی دومین کنگره ملی قرآن، عترت و سلامت
دبیر گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در جلسه اخیر این گروه مصوب شد که دومین «کنگره ملی قرآن، عترت و سلامت» هفتم و هشتم اسفندماه سال جاری به همت فرهنگستان علوم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شود.
وی با تاکید بر اینکه محورهای این دوره از کنگره در نشست بعدی گروه مشخص خواهد شد، ادامه داد: مراحل اجرای آن نیز از هم اکنون شروع شده است تا فعالیت‌ کمیته‌های مختلف، تقسیم مسئولیت‌ها و نخبگان و فعالان قرآنی که از سراسر کشور در این برنامه حضور پیدا خواهند کرد مشخص شود.

اجرای سه پروژه تحقیقاتی جدید در زمینه قرآن و سلامت
قربانی با بیان اینکه در این نشست بحث تحقیقات قرآنی گروه نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت، ادامه داد: براین اساس در این جلسه مصوب شد تا گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی بر روی سه پروژه حوزه قرآن و سلامت به تحقیق پرداخته و تا پایان سال آن‌ها را به نتیجه برساند.
دبیر گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی «تاثیر انس با قرآن در سلامت اجتماعی جامعه» و «روش‌های انس جامعه پزشکی با قرآن» را به عنوان دو پروژه تحقیقاتی مجموعه معرفی کرد و افزود: در راستای سیاست‌های ابلاغی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری نیز موضوع سومین پروژه تحقیقاتی مجموعه به مسئله ازیاد نسل از دیدگاه قرآن و عترت پرداخته است.

captcha