پرتال جامع قرآنی در آغاز فاز دوم است/ زمان برای پایان پروژه تعریف نکنیم
کد خبر: 1475028
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
حافظی‌پور:

پرتال جامع قرآنی در آغاز فاز دوم است/ زمان برای پایان پروژه تعریف نکنیم

گروه فضای مجازی: پرتال جامع قرآنی دارای چهار فاز است که می‌توان به بانک اطلاعاتی، تأمین زیرساخت، آماده‌سازی و بهره‌برداری اشاره کرد و هم‌اکنون در آغاز اجرای فاز دو پروژه هستیم.

حسن حافظی‌پور، معاون فناوری اطلاعات مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، متولی پرتال جامع قرآنی را معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به عنوان متولی فرهنگی کشور دارای چند بخش است که می‌توان به معاونت قرآن و عترت و مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال اشاره کرد.

وی ادامه داد: مباحث فنی مربوط به مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال است، از این رو پرتال جامع قرآنی با مشارکت معاونت قرآن و عترت و مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در حال ساخت است.

وی افزود: پرتال جامع قرآنی قرار است مرجع اصلی قرآن کشور شود یعنی هر کاربری که نیازمند اطلاعات درباره حوادث قرآن، فعالیت‌های قرآنی، بانک اطلاعاتی قاریان و فعالان قرآنی و آموزش قرآنی باشد، می‌تواند به این پرتال مراجعه کند.

معاون فناوری اطلاعات مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: مباحث فنی پرتال برعهده مرکز و محتوای آن بر عهده معاونت قرآنی وزارتخانه است. ما برای تأمین مباحث فنی پرتال از مشاوران معاونت و مرکز بهره‌مند شده‌ایم.

وی بیان کرد: مطابق سیاست‌های دولت ما به برون‌سپاری فکر می‌کنیم و وظیفه نظارتی بر موضوعات داریم؛ بنابراین برای تأمین مباحث فنی پرتال جامع قرآنی برای شرکت‌های توانمند اعلام فراخوان کرده‌ایم تا هر شرکتی که می‌تواند در این خصوص به ما کمک کند، اعلام آمادگی داشته باشد.

حافظی‌پور اظهار کرد: هم‌اکنون با چندین شرکت مذاکراتی داشته‌ایم و همچنان در حال انتخاب هستیم و هنوز شرکتی برای تأمین مباحث فنی پرتال جامع قرآنی قطعی نشده است.

وی بیان کرد: پرتال جامع قرآنی دارای چهار فاز است که می‌توان به بانک اطلاعاتی، تأمین زیرساخت، آماده‌سازی و بهره‌برداری اشاره کرد و هم‌اکنون در آغاز اجرای فاز دو پروژه هستیم.

معاون فناوری اطلاعات مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: زمان بهره‌برداری پروژه را باید معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کند و ما وارد بحث زمان‌بندی نخواهیم شد و از رسانه‌ها هم درخواست می‌کنیم که عجله‌ای برای پایان این پروژه نداشته باشند.

وی ادامه داد: دراین راستا هدف باید تکمیل یک پروژه جامع باشد حتی اگر در زمان طولانی‌تری به بهره‌برداری برسد. نباید عجله‌ای در کار داشته باشیم تا هرچه سریع‌تر پروژه را به پایان برسانیم بلکه باید کاری جامع و پربار را محقق کنیم.

captcha