گذری بر جلسات قرآنی مهدی دغاغله/ مردی که سفر حج بهترین خاطره‌اش شد
کد خبر: 1475973
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
هفته به هفته با قرآنیان خوزستان/

گذری بر جلسات قرآنی مهدی دغاغله/ مردی که سفر حج بهترین خاطره‌اش شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: در متن پیش رو جلسات قرآنی مهدی دغاغله، داور، نویسنده، مدرس، قاری قرآن کریم آمده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، مهدی دغاغله مرد نام‌آشنای قرآنی کشور و سراسر جهان عرب تنها دارنده کارت تلاوت قرآن از کشور مصر با کوله‌باری از افتخارات کشوری و بین‌المللی روزهای چهارشنبه هر هفته پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد قبا منازل سازمانی آب و برق خوزستان حضور دارد. تلاوت، اجرای تواشیح، ارزیابی تلاوت قاریان شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآنی مختلف از جمله فعالیت‌های او در این جلسه قرآنی است.

وی در سال یک هزار و سیصد و 47 در چهل کیلومتری اهواز در روستای عین دو از توابع شهرستان اهواز متولد شد.

داور بین‌المللی مسابقات قرآن کریم دارای تألیفات بسیار فراوانی در زمینه علوم مختلف قرآن است که می‌توان به رساله مقطع تحصیلی دکتری با عنوان «بررسی تناسب لفظ و معنا در موسیقی درونی و برونی و واژه‌گزینی قرآن کریم» یاد کرد. همچنین در پی سفر به کشور مصر کتاب «سفر به مصر پایتخت قرائت» را تالیف کرده‌ است.

مهدی دغاغله در سال 1364 به حج مشرف شد که این سفر به دنبال کسب رتبه اول مسابقات اوقاف کشور صورت گرفت و زیباترین خاطره‌ وی از دوران جوانی تاکنون به شمار می‌رود. دوره‌های آموزشی وی این روزها گرچه به تلاوت و تواشیح محدود شده است اما می‌توان به حضور ایشان در جلسات تمهیدی پنجمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان که 11 تا 14 دی در برج میلاد تهران با حضور دانشجویان جهان اسلام برگزار خواهد شد، اشاره کرد.

captcha