جشنواره بسیج هنرمندان به کنار گذر تالار حافظ شیراز رسید
کد خبر: 1476051
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴

جشنواره بسیج هنرمندان به کنار گذر تالار حافظ شیراز رسید

گروه هنر: مدیرکل ارشاد فارس از برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی، تئاتر، شعر و عکس با مشارکت سازمان بسیج هنرمندان این استان در هفته بسیج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس،‌ بهزاد مریدی، مدیرکل این اداره با بیان اینکه محوطه بیرونی تالارحافظ شیراز، در ایام هفته بسیج به همراه مساجد، حسینیه‌ها و مراکز عمومی، میزبان فستیوال بسیج هنرمندان می‌شود، گفت: دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها نیز در این جشنواره با اجرای خیابانی هنرمندان تئاتر، شب‌های خاطره و شعر، اجرای نقاشی‌های بزرگ و زنده دیواری، نمایشگاه عکس در نگارخانه‌ها در نواحی پنج گانه بسیج با موضوع ایثارگری‌های بسیجیان استان به همراهی در اجرای این آیین می‌پردازند.
وی با یادآوری اینکه هر فردی با رویکرد بسیجی، آثاری را در عرصه‌های هنری خلق کند، آن اثر فاخر و ماندگار خواهد شد، افزود: بسیج در هر عرصه‌ای که وارد شده، عملکردی تاثیرگذار و درخشان داشته و دارد و حضور بسیج در عرصه هنر باید پررنگ‌تر شود تا این هنر در سبک زندگی مردم تاثیر بگذارد و فضایی را سازد که آرمان‌های انقلاب اسلامی در اقشار مختلف جامعه‌ جریان پیدا کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با تاکید بر اینکه ویژه برنامه‌های هفته بسیج اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با مشارکت سازمان بسیج هنرمندان در سراسر استان برگزار می‌شود، افزود: دو شب شعر و خاطره در مهدی آباد در روز سوم آذر و همچنین شهرک سعدی در پنجم آذر ماه اجرا می‌شود که در این مراسم هدایا و لوح تقدیر به 20 نفر از برگزیدگان خاطره‌گو و شاعر بسیجی اهدا خواهد شد.
وی همچنین از رونمایی پوستر فاخر هنری به مناسبت جشنواره هفته بسیج خبرداد و گفت: اهدای دو هزار cd  فیلم آژانس شیشه‌ای و سمفونی دفاع مقدس نیز برای شهروندان در پنجم آذر ماه جاری در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد فارس انجام و هزار نسخه از پوسترهای ویژه فستیوال بسیج هنرمندان نیز چاپ و دراختیار سازمان‌ها و مراکز فرهنگی قرار می‌گیرد.
مریدی با بیان اینکه هر آنچه فطری می‌سازیم، به دل می‌نشیند، تاکید کرد: اگر یک هنرمند یک اثر فطری بسازد حتی اگر با خدا هم آشنا نباشد اثر او ماندگار خواهد شد.
این مقام فرهنگی گفت: بسیج هنرمندان باید تلاش کند که ظرفیت‌های هنری مردم فارس را شناسایی کرده و آن‌ها را به بلوغ برساند باید تشخیص دهد مزیت‌های هنری فارس چیست.
دبیرشورای فرهنگ عمومی استان فارس همچنین به اجرای چهل تئاتر خیابانی در چهار منطقه شیراز از یکم تا ششم آذر ماه در مساجد و حسینیه‌ها و مراکز عمومی دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها اشاره کرد و گفت: دیدار از گلزار شهدا و خانواده بسیجی شهید مصلی‌نژاد و محمد جواد روزیطلب نیز در چهارم آذر ماه جاری با حضور جمعی از هنرمندان برگزار می‌شود.
وی، از اجرای نقاشی بزرگ دیواری از یکم تا ششم آذر ماه و جانمایی دیوار با هماهنگی شهرداری شیراز خبرداد و افزود: تهیه رنگ و هماهنگی و پذیرایی هنرمندان به عهده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس است و هنرمندان علاقه‌مند به‌ویژه بسیجیان هنرمند می‌توانند در این آیین هنری شرکت و حضورفعال داشته باشند.

captcha