تبیین فضای مجازی با کمک کارشناسان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است
کد خبر: 1476424
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰

تبیین فضای مجازی با کمک کارشناسان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است

گروه فضای مجازی: معاون سیاسی ـ اجتماعی فرماندار بیرجند با تأکید بر تبیین فضای مجازی با کمک کارشناسان گفت: در فضای اینترنت بزرگترین آسیب ورود بی‌هدف و برنامه به فضای مجازی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، علی جزندری، معاون سیاسی ـ اجتماعی فرماندار بیرجند امروز، دوم آذرماه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بیرجند لزوم توجه به تهدیدهای فضای مجازی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در فضای اینترنت بزرگترین آسیب ورود بی‌هدف و برنامه به فضای مجازی است.

وی اظهار کرد: خود کاربران و فرزندان ما باید نحوه و میزان حضور در برنامه‌ها و گفتگوها را مطابق با فرهنگ ملی و دینی دنبال کنند و نگذارند این برنامه‌ها با فرهنگ وارداتی خود عواقبی را برای فرد و خانواده به دنبال داشته باشد .

معاون سیاسی ـ اجتماعی فرماندار بیرجند از مسئولان ادارات و دستگاه‌های شهرستان خواست به مباحث جوانان توجه ویژه‌ایی داشته و با فرهنگ‌سازی صحیح نگذارند جوانان گمراه شوند.  

جزندری برگزاری دوره‌های آموزشی با موضوع شناخت تهدیدها و جرایم فضای مجازی ویژه کارمندان؛ کارکنان ادارات و شرکت‌ها، مدیران مدارس و دانشجویان را مؤثر دانست و افزود: خانواده‌ها باید در کنار فرزندان خود آگاهی‌های لازم در استفاده از اینترنت را ارتقا داده و با نظارت بر رفتار فرزندان از استفاده ناصحیح از اینترنت جلوگیری کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اداره ورزش و جوانان شهرستان بیرجند بیان کرد: این دستگاه که متولی ساماندهی امور جوانان در حوزه‌های مختلف ورزشی، فرهنگی و علمی است، باید بهترین برنامه‌ریزی‌ها را برای اوقات فراغت جوانان انجام دهد زیرا اوقات فراغت نباید محدود به فصل تابستان باشد.

محمدرضا نخعی‌پور، معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه برخورد با فضای مجازی نیازمند فرهنگ سازی است، افزود: از سوی دیگر مصوبات چنین جلساتی باید از ضمانت اجرایی لازم برخوردار باشند.

حسین اصغری، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بیرجند نیز بر برگزاری دوره‌های آموزشی با محوریت شناخت خانواده‌ها، مدیران و معلمان با فضاهای مجازی جدید تأکید کرد و گفت: در این ارتباط پلیس فتا بهتر از هر دستگاهی می‌تواند به ما کمک کند.

وی یادآور شد: ما نیز در اداره ورزش و جوانان تاکنون جلسات متعددی با حضور کارشناسان خبره برگزار کرده‌ایم که معتقدیم هر چند این جلسات تأثیرات مثبتی داشته است، اما کافی نیست.

captcha